Hyundai i40 kombi

Jízda Hyundai i40 Combi

Redakci byl pro test zapůjčen Hyundai i40 kombi s motorem 1,7 CRDi. Vůz byl vyroben v roce 2015 a měli jsme možnost s ním najezdit více jak 2200 testovacích kilometrů na autosalon v Ženevě a zpět.

Motor

Jak již bylo uvedeno, vůz byl vybaven motorem 1,7 CRDi se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Motor měl dynamiku, vozidlo se rozjíždělo plynule a přeřazování nijak s automobilem necukalo. Při jízdě z kopce a lehkém brzdění vozidlo automaticky podřadilo a začalo brzdit motorem. Během celého testu jsme dosáhli průměrné spotřeby 6,5 litrů nafty na 100 kilometrů. Vyšší hodnota spotřeby byla dána vyšší rychlostí na dálnici a častým popojížděním v kolonách v ulicích Ženevy. Vůz nabízí tři jízdní režimy: Standard, ECO a sport. Vesměs se dá říci, že dané jízdní režimy se liší hlavně v přeřazování a tuhosti řízení, výraznější rozdíl v akceleraci jsme nezaznamenali. Motor a převodovka jsou rozhodně silnou stránkou tohoto vozidla.

Jízdní vlastnosti

Auto je stabilní, na silnici krásně sedí, v zatáčkách se trochu více naklání, což ale vůbec nevadí. I za nepříznivých podmínek Vás auto podrží. V případě krizové situace zasáhnou pomocné elektronické systémy, které dostanou vozidlo zpět do klidového stavu. Ve vysokých rychlostech je v kabině aerodynamický hluk, ten začne být znatelný až od rychlostí 160 km/h. Testovaný Hyundai byl vybaven dešťovým senzorem a automatickým přepínáním dálkových světel. Oba systémy jsou výborným pomocníkem za zhoršených podmínek. Dešťovému senzoru chvíli trvalo, než spustil stěrače při mrholení

Exteriér a interiér

Hyundai i40 kombi se vzhledově snaží přiblížit sportovním vozidlům. Je posazen nízko, což je problém při parkování u chodníku, kdy může dojít k najetí předním spoilerem na obrubník. Testovaný vůz byl vybaven bixenonovými adaptabilními světlomety a LED denním svícením. LED svítilny byly také umístěny i v rámci mlhových světel. Pro přístup do zavazadlového prostoru bylo využito automatického otevírání víka zavazadlového prostoru. Páté dveře se dají také otevřít z místa řidiče. Po otevření pátých dveří uživatel objeví 553 litrů zavazadlového prostoru, který se může zvětšit po sklopení zadních sedadel až na 1719 litrů. Během celého testu jsme bojovali s krycí roletou zavazadlového prostoru. Pro uvolnění roletky z držáku je potřeba speciální pohyb.

Hyundai i40 Combi zadekV interiéru jsme se setkali s příjemnými a měkkými sedačkami, které jsou vyhřívané, případně ochlazované, elektrickým nastavováním sedaček řidiče i spolujezdce nebo bezklíčovým startováním. Přístrojová deska je vybavena krásně podsvícenými budíky a 4,3 palcovým TFT displayem. Zde si může řidič zobrazit údaje o navigaci, přehrávané hudbě nebo aktuální spotřebě a dojezdu. Zároveň se mu zde zobrazují upozornění na dopravní značení, které je vozidlem přečteno. Výhled z vozu předním oknem je pro vyšší postavy trochu omezený, nicméně tento problém lze vyřešit mírným položením sedačky. Místa na nohy je pro spolujezdce vepředu i vzadu mnoho. Vyšší postavy mohou mít opět vzadu problémy s místem nad hlavou.

Závěr

I přes problémy s roletkou zavazadlového prostoru a pomalejším aktivováním dešťového senzoru se celkově dá říci, že Hyundai i40 kombi je výborné vozidlo, které může splnit požadavky náročnějšího uživatele. Motor je svižný, řazení rychlé a interiér nabízí pohodlí pro každého cestujícího.

Související články