Bylo jen otázkou času, než se i britská značka Mini ponoří do vod elektromobility. Proto nyní přináší model Cooper SE, který je poháněn pouze elektřinou, má tudíž nulové emise a samotnou jízdou je šetrný k životnímu prostředí.
Pohonná jednotka
Agregát generuje výkon 135 kW (184 koní). Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 270 Nm a stejně jako u všech elektromobilů i zde je točivý moment dostupný od nulových otáček a není přerušován změnou převodových stupňů. Síla motoru je totiž přenášena přes jednostupňovou převodovku. Rychlost 100 km/h Mini Cooper SE pokoří za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na hodnotě 150 km/h. Výrobce udává maximální dojezd 235 – 270 km a kombinovanou spotřebu elektrické energie 15 – 13,2 kWh/100 km. V nedávné době se začalo jednat o povinnosti elektromobilů generovat zvuk z důvodu ochrany chodců. Mini Cooper SE již tuto podmínku splňuje díky systému reproduktorů.
Interiér
Výroba tohoto elektromobilu probíhá ve stejném závodě, jako ostatní verze Mini, tudíž v Oxfordu. Nicméně technologii elektromotoru dodalo BMW. Celková kapacita baterií, umístěných v podlaze, činí 32,6 kWh. Umístěním baterií nízko do podlahy mezi nápravami, nejenže je zajištěno lepší těžiště vozu, navíc tím není limitován zavazadlový prostor. Stejně jako u vozů se spalovacím motorem je základní objem zavazadlového prostoru 211 litrů. Po sklopení sedadel získáme objem 731 litrů. Podstatným rozdílem je vyšší světlá výška elektromobilu o 18 mm kvůli ochraně níže položených baterií. Z důvodu vyšší ochrany akumulátorů došlo k mírnému navýšení hmotnosti na 1 365 kg.
Exteriér
Nabíjecí zásuvka se nachází přesně v místech, kde je standardně umístěno hrdlo nádrže na palivo. Další podstatnou rozdílností je šestiúhelníková maska v přední části vozu, která je ale uzavřená. Hlavním důvodem je nižší potřeba chlazení elektromotoru. Elektromobil je osvětlován LED světlomety. Vzhled vozu sice zůstal velmi podobný, ale došlo ke změně drobností, které nyní přispívají ke zlepšení aerodynamiky. K tomuto účelu slouží i speciálně upravená dvoubarevná 17“ litá kola. Standardem jsou pak 16“ litá kola vyvinuta speciálně pro Mini Cooper SE.
Jízda
Zajímavostí v modelu Cooper Se je režim Green nebo Green+. Uvedené režimy jsou zaměřeny na maximální hospodárnost během jízdy a to hlavně tím, že jsou zakázány některé komfortní spotřebiče (klimatizace, vyhřívání sedadel nebo topení). Důležitou součástí elektromotoru je rekuperace kinetické energie. Při sundání nohy z plynového pedálu začne vozidlo okamžitě znatelně zpomalovat a tím generovat elektrickou energii. V rámci nastavení lze upravit intenzitu zpomalování vozidla.