Mezinárodní soutěž Economy Run přivítala své účastníky již po pětatřicáté. Cílem soutěžících bylo zajet 323 kilometrů dlouhou trať s co nejnižšími emisemi v časovém limitu 370 minut. Překročení limitu znamená penalizaci, případně rovnou diskvalifikaci. Tentokrát účastníky zavedl do krásných míst kraje Středočeského, Pardubického, Královéhradeckého a Libereckého a směřovala přes Nymburk, Přelouč, Lázně Bohdaneč, Hradec Králové, Jaroměř, Trutnov do závodu Škody Auto ve Vrchlabí, kde byla první etapa ukončena. Zde byl připraven pro soutěžící oběd a krátkých oddych, po kterém se všichni vydali na trať druhé etapy, která byla ukončena v servisním centru Škody Auto v Kosmonosech a vedla přes Semily, Jičín, Kopidlno, Dolní Bousov a Bakov nad Jizerou.
Letošního ročníku se účastnilo celkem 46 posádek z České republiky, Slovenska a Finska. Všechna vozidla byla opět rozdělena do pěti základních kategorií podle objemu motoru. Letos se jednalo o benzínové kategorie B 1000, B 1200, B 3000 a dieselové D 1600 a D 3000. Na dodržování rychlostních limitů i letos dohlížel GPS modul, který pořadatelům umožnil nastavit několik virtuálních radarů pro měření rychlosti a následně udělit penalizace. Dalším technologickým prvkem je měření množství paliva v nádrži. V minulosti se využívalo systému tankování „po hrdlo nádrže“ a poté trojího „vycvaknutí“. Oba způsoby jsou ale zdlouhavé a méně přesné, proto se začalo využívání tzv. virtuální nádržky. Množství paliva je změřeno elektronicky přes čtečku, následně je dotankováno 10 litrů na celý závod. Po projetí cílem je opět změřeno množství paliva a rozdíl mezi počátečním měřením s dotankováním a konečným měřením určí hodnotu spotřebovaných pohonných hmot. Protože se systém virtuální nádržky v minulém roce osvědčil, zvýšil přesnost a rychlost měření, byl způsob měření použit i v aktuálním ročníku.
V letošním ročníku se s nástrahami trati nejlépe a nejúsporněji vypořádala posádka ve složení Ing. Jan Horníček a Věra Horníčková s vozidlem Škoda Citigo 1.0 MPI, kdy trať zvládla s průměrnou spotřebou tři litry Naturalu 95 a vypuštěnými emisemi v hodnotě 69,900g na ujetý kilometr. Jednotlivé kategorie byly hodnoceny podle zlepšení spotřeby oproti uváděné spotřebě výrobcem. Kategorii B 1000 ovládla posádka vozu Škoda Citigo 1.0 MPI ve složení Jiří Honzejk, Jitka Honzejková, která dosáhla zlepšení spotřeby pohonných hmot na úroveň 63,8%. Úroveň zlepšení v třídě B 1200 nejlépe zvládla posádka ve složení Jakub Vimr, Jana Hrbková s vozidlem Škoda Fabia 1.2 HTP a zlepšením na hodnotu 65% tabulkové spotřeby. Opět vůz Škoda Fabia, tentokrát s motorem 1.4 MPI, opanoval kategorii B 3000, kterou se zlepšením na hodnotu 60,6% do cíle dovezla posádka ve složení Milan Zvěřina, Pavlína Váchová. V naftové kategorii D 1600 nejvíce vylepšila tabulkovou hodnotu spotřeby posádka ve složení Jaroslav Najman, Michal Ondráček s vozem Škoda Octavia s motorem 1.6 TDI, která se dočkala vylepšení na hodnotu 68,3%. Závěrečnou základní kategorii D 3000 vyhrála, se zlepšením na hodnotu 52,8%, posádka Otakar Hykeš, Ema Hykešová s vozidlem Škoda Octavia Combi 1.9 TDI.
Dále byli oceněni handicapovaní účastníci soutěže, nejlepší ženská posádka a také byla vyhlášena kategorie Media. Prvním zmíněným oceněním je vyzdvižení nejlepší handicapované posádky. Letos toto ocenění získala dvojice Ing. František Liška a Jaroslav Bednář. Ocenění za nejlepší ženskou posádku si letos odnesla posádka Simona Randová, Petra Procházková, která se umístila na celkovém desátém místě. Poslední zmiňovaná kategorie sdružuje zástupce médií a letos i účastníky z Finska. Vítězství v kategorii Media si ze soutěže letos odváží posádka Marek Tomíšek, David Kazda.
V ročníku 2016 bylo uděleno celkem jedenáct penalizací, z toho bylo pět za překročení povolené rychlosti a šest za překročení stanoveného časového limitu. Důvodem diskvalifikace čtyř posádek bylo vyšší překročení časového limitu.