Autosalon Ženeva 2019: TECHART GTstreet RS

TechArt GTstreet RS

Připadá vám, že je Porsche 911 Turbo S málo výkonné a málo sportovní? Úpravce TechArt, který se zaměřuje na vozy automobilky Porsche, přivezl na autosalon do Ženevy model GTstreet RS, postavený na bázi právě 911 Turbo S. Tento supersport si zde odbyl svou světovou premiéru.

Exteriér

Celá karoserie je lemována karbonovými doplňky, které jsou nejen ozdobné, ale hlavně funkční. Vše je podřízeno aerodynamice a přítlaku pro zvýšení bezpečnosti ve vysokých rychlostech. Tvarování předního spoileru usměrňuje proudění vzduchu k chladiči. Dvacetipalcová kola jsou speciálně vytvořena pro snížení turbulencí a jsou uchycena jednou centrální maticí. Tento systém můžeme znát ze závodních vozů. Zádi dominuje obrovské křídlo, které není jenom pro parádu. V případě potřeby se křídlo rozšíří, případně nastaví sklon v rozmezí 15 stupňů. O náležitý zvukový projev se stará speciální výfukový systém zakončený čtyřmi uprostřed umístěnými titanovým koncovkami.

Pohonná jednotka

Nyní se pojďme podívat pod kapotu. Standardní 911 Turbo S poskytuje 427 kW (580 koní) výkonu. GTstreet RS se po zásahu úpravce zvýšil o 140 kW na konečných 567 kW (770 koní). Točivý moment pak dosahuje hodnoty 920 Nm. Kola obouvají pneumatiky o rozměrech 265/35 vepředu a 325/30 vzadu. Maximální rychlost, kterou GTstreet RS dosahuje, je elektronicky omezena na 340 km/h. Pokud ale obujete speciální sportovní pneumatiky a pojedete na okruhu nebo na speciálně upravených místech, pak může rychlost dosáhnout hodnoty přibližně 360 km/h. Rychlost 100 km/h tento vůz pokoří za 2,5 sekundy, hodnotu 200 km/h zvládne GTstreet RS za 8,1s.

Interiér a cena

Všude v interiéru naleznete Alcantaru – sluneční clony, palubní deska, středový tunel, výplně dveří nebo i střecha, to vše je touto speciální kůží potaženo. O bezpečnost řidiče se pak starají závodní šestibodové pásy nebo ochranný rám za řidičem. Sportovní pocit pak umocňují skořepinová sedadla a sportovní pedály. Všude jsou odkazy na verzi GTstreet RS. A protože bude vyrobeno pouze 10 kusů, má každý kus svůj štítek s výrobním číslem. Pokud vás nabídka zaujala a chtěli byste si zkusit pořídit jeden kousek do garáže, pak vězte, že základní cena úpravy bez DPH, instalace a lakování vás přijde přibližně na 3,5 milionu korun.

Text: Jiří Hájek
Foto: TechArt, Jiří Hájek

Související články

Leave a Comment

3 × 1 =