Autosalon Ženeva 2019: Kia elektrická

e-Soul Front

Autosalon Ženeva přinesl na stánku Kia evropskou premiéru elektrického modelu e-Soul. Tento čistě elektrický městský crossover nabízí dvě různé verze, které se od sebe liší hlavně kapacitou baterie, tzn. dojezdem. Aktuálně představená generace je již třetí v pořadí.

Exteriér

Modernizace se opět dočkaly hlavně křivky karoserie. Hlavní světlomety s full-LED technologií dostaly agresivní nádech. Mlhové světlomety jsou nově podlouhlé. Předchozí generace disponovala kulatými mlhovkami. Ačkoliv došlo k úpravě designu, základní hranatá linie vydržela. Nově představená generace je o 55 mm delší, rozvor narostl také, konkrétně o 30 mm na 2600 mm. e-Soul bude postavený na 17“ litých kolech. Na víku zavazadlového prostoru si můžeme všimnout ostrůvku, který si nová generace přináší od svého předchůdce.

Pohonná jednotka

Jak už název napovídá, vůz bude k dispozici pouze jako elektromobil. V nabídce budou dvě varianty, přičemž základní rozdíl bude v kapacitě baterie. Standardní kapacita akumulátoru dosahuje hodnoty 39,2 kWh. Tato verze je spojena s elektromotorem o výkonu 100 kW (136 koní), který poskytuje točivý moment 395 Nm. Dojezd je pak v kombinovaném režimu 277 km. Druhou variantou bude bateriový modul s prodlouženým dojezdem. Ten má kapacitu 64 kWh a napájí elektromotor o výkonu 150 kW (204 koní). Na jedno nabití pak tato verze ujede 452 km v kombinovaném cyklu dle WLTP. Točivý moment pak dosahuje hodnoty 395 Nm a je dostupný od nulových otáček. Rychlost 100 km/h pokoří e-Soul s prodlouženým dojezdem za 7,6 sekundy. Slabší verze tuto metu zvládne za 9,6 sekundy. Obě provedení podporují rychlonabíjení CCS (Combined Charging System). Pro prodloužení dojezdu slouží v modelu e-Soul rekuperační systém ovládaný pádly pod volantem. Tento systém jednoduše řečeno zachycuje energii při brzdění vozidla. Díky správnému hospodaření při jízdě lze prodloužit běžnou vzdálenost dojezdu. Jednotlivé jízdní módy pak upravují jízdní vlastnosti vozu, případně pomáhají s úsporou energie.

Interiér

Stejně jako u modelů Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid, i zde nahradil klasické analogové budíky digitální displej. Má velikost 7“ a řidič na něm vidí všechny důležité informace. Dotykový displej o velikosti 10,25“ pak slouží jako palubní navigace a lze na něm sledovat různé vlastnosti vozidla. Do zavazadlového prostoru lze bez sklopených sedadel uložit 315 litrů nákladu. Pokud zadní sedadla sklopíme, získáme tak prostor pro 1339 litrů zavazadel.

Bezpečnost

O bezpečnost se stará mnoho asistentů, pojďme si vyjmenovat alespoň některé z nich: Asistent pro zamezení kolizím, systém pro sledování slepých úhlů, inteligentní tempomat s funkcí stop & Go, asistent dálkových světel, systém zobrazování situace za vozidlem nebo systém pro zamezení kolizím vozidel přijíždějících z boku. Sedm airbagů pak zvyšuje bezpečnost v případě, že už k nějaké vážnější nehodě dojde.

Prodej na vybraných evropských trzích začne na konci prvního čtvrtletí 2019.

Text: Jiří Hájek
Foto: Petr Hájek, Jiří Hájek

Související články