Škoda Enyaq: Elektrické Coupé a varianta RS

ENYAQ Coupe iV RS

V poslední den ledna 2022 automobilka Škoda představila ve světové premiéře variantu elektromobilu Enyaq Coupé iV. Ten stojí na elektrické platformě MEB a přidává další vůz do čistě elektrického portfolia tuzemské automobilky. Originální návrh lze vystopovat až na autosalon v Ženevě roku 2019, kdy Škoda představila studii Vision iV. Z té vychází právě představené Coupé iV V tuto chvíli nalezneme jako elektromobil v nabídce pouze Enyaq iV. Na výběr jsou pak hybridní varianty modelu Škoda Octavia a Škoda Superb. Nejmenší model CitiGo již v nabídce delší dobu není.

Při pohledu z boku je jasně patrná postupně snižující se střecha až k drobnému spoileru za zadním sklem. Vzhled je sice velmi subjektivní, nicméně nám se nový Enyaq Coupé iV velmi líbí a přímo z něj čiší dynamika a elegance. Coupé iV může stát na kolech o velikosti 19 až 21 palců.

Enyaq Coupé iV RS

Exteriér a pohon

Současně pak Škoda nabídla sportovně laděnou variantu RS. Ta ukrývá pod kapotou systémový výkon 220 kW s masivním točivým momentem 460 Nm. Metu 100 km/h překoná Enyaq Coupé iV RS za 6,5 sekundy a ručička tachometru se zastaví na maximální rychlosti 180 km/h.

Čelní maska sportovního kupé je osazena diamantově zaoblenou maskou chladiče osazenou 131 diodami, které ale nejsou základní výbavou, je třeba si je objednat zvlášť. A jak jsme již v minulosti zmiňovali, varianty RS automobilky Škoda disponují na zadní části vozu reflexním pruhem, který se táhne přes celou šíři. V základu zákazníci dostanou 20″ litá kola, větší jsou opět za příplatek.

Výbava

A protože se varianta RS nachází na špici žebříčku výbavy, nalezneme v základu Matrix-LED světlomety, třízónovou klimatizaci, karbonový dekor palubní desky a dveřních panelů nebo sportovní sedadla. Za příplatek je pak černá perforovaná kůže s šedým kontrastním prošíváním. Pro uložení zavazadel je možné využít prostor o objemu 570 litrů.

Varianty Enyaq Coupé iV

A teď to nejdůležitější, jak je to s bateriemi. Varianta RS disponuje baterií o kapacitě 82 kWh. Stejnou kapacitu baterie pak dostala i varianta Coupé iV 80x, která ale má výkon 195 kW a točivý moment 425 Nm. iV80 poskytne 150 kW, pohon zadních kol a dojezd až 545 km (dle WLTP). Nejslabší variantou je Coupé iV 60, kde kapacita baterie je 62 kWh. Výkon je ale i tak 132 kW a je přenášen na zadní kola. Maximální rychlost nabíjení je pak až 135 kW, čímž lze dobít baterii z 10 na 80% za 29 minut. Většinou se ale bude nabíjet pomaleji, často z domácích nabíječek, což pak zabere až 10 hodin.

Text: Jiří Hájek
Foto, video: Škoda Auto

Související články