Nový Superb přichází na český trh

Škoda Superb L&K

Na skončeném Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF 2019 ve slovenském hlavním městě Bratislavě automobilka Škoda poprvé představila dva své modely, kterými vstupuje do vod elektromobility. Slavnostní odhalení jste měli možnost sledovat společně s námi. Na video se můžete podívat v našem dřívějším článku, který naleznete na tomto odkazu. 23. 5. 2019 mělo tak svou premiéru elektrické Citigoe iV, které vám představíme později, a zároveň i nová generace modelu Superb. Kromě úpravy vzhledu a technologií, došlo i na přidání elektrické pohonné jednotky v podobě hybridního ústrojí. Tento model si dnes popíšeme.

I do Superbu se promítají novinky, které byly představeny pro modelový rok 2019 ostatních vozů, případně další řešení představené u modelu Scala. Dočkáme se tak animovaných ukazatelů směru, prosvícený nápis škoda na vozovku při otevřených dveří, nápis na zádi místo loga, nové designy kol z lehké slitiny, ale i nové barvy karoserie (černá Crystal, modrá Race). Zásadní novinkou u automobilky Škoda jsou Matrix-LED hlavní světlomety a prediktivní tempomat, který nově zpracovává i data z navigačního systému a měl by umět upravovat rychlost před zatáčkou nebo rychlostním omezením.

Ambition

Z ceníku zmizela základní výbavová úroveň Active, začínáme tak výše než tomu bylo doposud. Do druhého stupně výbavy Ambition přibývá barevný displej MaxiDot, LED hlavní a mlhové světlomety nebo bezklíčové startování. Ve spojení s motorem 1.5 TSI (maximální výkon 110 kW) si připravte 689 900,- Kč. Cena této výbavy se proti poslední generaci snížila o 35 000,- Kč

Style

Pokud pokukujete spíše po vyšším výbavovém stupni, pak vězte, že k výbavě Style přibývá adaptivní tempomat, 8“ infotainment Amundsen s navigací nebo parkovací kamera. Ve spojení se stejnou pohonnou jednotkou jako výše, vám z rozpočtu ubude 739 900,- Kč. I v tomto případě ušetříte oproti poslední generaci, konkrétně 45 000,- Kč.

Sportline

Do výbavy Sportline je přidána navíc novinka v podobě Matrix-LED hlavních světlometů, LED zadních světel s animovanými ukazateli změny směru jízdy, které jsme měli možnost u Škody poprvé vidět na Scale, nebo elektrické víko zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem. Výbavu Sportline bude možné pravděpodobně pořídit až od motoru 2.0 TSI, slabší jednapětka tudíž v této kombinaci nebude opět dostupná. Zde zákazníci ušetří oproti předchozí generaci 69 000,- Kč, z toho vyplývá cena za výbavu Sportline s benzínovým agregátem 1 073 900,- Kč.

L&K

Vrcholem nabídky je výbava L&K, do které automobilka přidala několik novinek. Virtuální kokpit, ventilace předních kožených sedadel nebo rozpoznání dopravních značek, to je jen několik věcí, kterých si zájemci o nejvyšší výbavu mohou užít.

Nový Superb Scout

Nově je do rodiny vozů Superb přidána i verze Scout. Jednoduše řečeno se jedná o verzi, která je upravena pro horší cesty a do lehkého terénu. Prvním modelem, který přinesl označení Scout, byla Škoda Octavia a to již v roce 2006. Hlavní změnou proti klasickému Superbu je vyšší světlá výška o 15 mm, kryty pohonné jednotky a prahů nebo standardní pohon všech kol. Scout je dodáván s dvoulitrovým naftovým agregátem o výkonu 140 kW (190 koní) s maximálním točivým momentem 400 Nm. Druhou variantou je dvoulitrový benzínový motor 2.0 TSI poskytující výkon 200 kW (272 koní) s maximálním točivým momentem 350 Nm. Celý vůz může být nalakován do speciálního nového odstínu oranžové nesoucí název Tangerine. Pohled do ceníku pak odhalí částku 1 019 900,- Kč za naftovou verzi. Zážehová varianta pak vytáhne z pokladničky dalších 59 000,- Kč.

Elektrický Superb iV

Jak bylo již zmíněno, elektrickým Superbem vstupuje Škoda do elektrických vod. Ve třetím čtvrtletí roku 2019 bude k dispozici Superb iV s plug-in hybridním pohonem. Základem bude zážehový agregát o objemu 1.4 TSI s výkonem 115 kW. Elektromotor pak pomáhá výkonem 85 kW. Celkový systémový výkon pak dosahuje hodnoty 160 kW (218 koní). Pokud využíváte k jízdě pouze elektřinu z baterie s kapacitou 13 kWh, pak překonáte 55 km (dle WLTP). V kombinovaném provozu je udávaný újezd 850 km, v reálném provozu se jistě sníží. Akumulátor lze dobít z běžné zásuvky, během jízdy při využití spalovacího motoru nebo rekuperací brzdné energie. První objednávky bude Škoda přijímat ve třetím čtvrtletí 2019 a první zákazníci se Plug-in hybridu dočkají na počátku roku 2020.

Škoda Superb iV
Text: Jiří Hájek
Foto: Škoda Auto

Související články

Leave a Comment

twelve − 10 =