Opel českým zákazníkům představil ceny druhé generace modelu Grandland. První setkání proběhlo již na jaře roku 2024, ale teprve na počátku roku 2025 je možné si nový Grandland objednat. Jak už název napovídá, jedná se o velké 4,65 metru dlouhé a 1,66m vysoké auto. Oproti předchozí generaci poměrně výrazně narostl (nárůst na délku o 173 mm, na šířku o 49 mm a na výšku o 36 mm).
Elektřina na prvním místě
Nejprve se podíváme do útrob samotného vozu. Na výběr budou primárně benzínové hybridní nebo čistě elektrické jednotky. Elektřina tak hraje prim i u modelu Grandland. Základ nabídky tvoří mild – hybrid v základu s benzínovým přeplňovaným tříválcem o objemu 1,2l s výkonem 100 kW (136 koní), kterému sekunduje 48V elektromotor s výkonem 21 kW (28 koní). O přenos síly se stará nová elektrifikovaná šestistupňová dvouspojková převodovka.
Druhou možností je Plug-in hybrid se systémovým výkonem 143 kW (195 koní), kombinující spalovací čtyřválec o objemu 1,6l (110 kW/150 koní) a elektromotor (92 kW/125 koní). I v tomto případě bude k dispozici automat, tentokrát ale se sedmi stupni. Tato výbava bude ale u prvních zákazníků až v první polovině roku 2025.
Poslední variantou pohonu tak bude elektromotor. Zpočátku nabídne dvě kapacity baterie, v průběhu roku 2025 se objeví ještě jedna. Základ elektromotoru s výkonem 157 kW (213 koní) a točivým momentem 345 Nm bude tvořit kapacita akumulátoru 73 kWh s dojezdem (dle WLTP) až 523 km. Střed poskytne 82 kWh, což znamená dojezd 582 km. Nejvyšší kapacita, která dorazí později, nabídne 97 kWh a umožní překonat přibližně 700 km.
Rozsáhlá výbava
Cestující vpředu si mohou užívat 10“ nebo až 16“ displeje infotainmentu orientovaného primárně na řidiče. Řidič má další displej před sebou a základní informace si může prohlédnout na head-up displeji. Potahy a veškeré látky jsou vyrobeny z recyklovaných materiálů. O bezpečnost se stará řada asistenčních systémů a lepší osvětlení. Automatický tempomat, inteligentní přizpůsobení rychlosti a ochrana před nárazem, zadní kamera a parkovací senzory, to jsou jenom některé prvky, které zajišťují vyšší bezpečnost a lepší ovladatelnost vozu. Dodejme ještě, že hlavní světlomety jsou vybaveny systémem Intelli-Lux HD systémem, který nabízí až 50 000 světelných prvků, což má zajistit vyšší světelnost a přitom nemají oslňovat protijedoucí vozy.
V základní nabídce Edition můžeme zmínit čelní, boční a hlavové airbagy, dešťový senzor, adaptivní tempomat, LED světlomety, přední a zadní parkovací senzory, 10″ dotykový infosystém s konektivitou Android Auto a Apple CarPlay, 19“ šedé ráfky z lehkých slitin nebo 6 reproduktorů. Vyšší varianta GS přináší 16“ navigační systém, Intelli-Lux HD světlomety, ambientní osvětlení interiéru v 7 barvách, vyhřívaná přední sedadla a volant nebo 19“ dvoubarevné broušené ráfky Diamond Cut.
Opel nezapomíná ani na praktičnost. Po celém voze je umístěno velké množství úložných prostorů a odkládacích přihrádek. Bezdrátová nabíječka mobilních telefonů je ukryta za poloprůhledným sklem schránky, kterou Opel nazývá Pixel Box. Pro uložení zavazadel nabízí Grandland po sklopení zadních sedadel 1 645l prostoru.
Pohled do ceníku
Opel Grandland na českém trhu startuje ve dvou výbavových variantách Edition a GS. Cena vozu s Mild-hybridem a výbavou Edition startuje na částce 769 900 Kč. Vyšší výbava GS znamená příplatek 50 000 Kč. Plug-in hybrid v základu se ještě vešel pod milion, konkrétně si za něj řekne výrobce 969 900 Kč. Varianta GS opět přidává 50 000 Kč. Elektrické pohony již začínají nad magickou hranicí milion Korun. Ve výbavě Edition si musí zákazník připravit 1 079 990 Kč za kratší a 1 119 990 Kč za delší dojezd. U výbavového stupně GS znamená kratší dojezd částku 1 129 990 Kč a delší 1 169 990 Kč. U všech verzí je pak možné pořídit další výbavu na přání nebo zvýhodněné sady, což ve finále zvyšuje konečnou cenu.