Škoda Enyaq nyní se 4×4 a s výbavou Sportline

Enyaq Sportline Front

Domácí automobilka Škoda představila pro svůj elektromobil novou motorizaci. Dosud představené varianty vozu Enyaq iV60 a iV80 doplňuje nově pohon 4×4 a označení iV80x. Pohonu 4×4 bylo dosaženo díky druhému elektromotoru umístěnému na přední nápravě. Zároveň byla představena i výbavová varianta Sportline. Pojďme si nyní tyto varianty představit.

Enyaq iV80x

Základem pro novou a silnější variantu jsou dva elektromotory, kdy každý z nich je umístěn na jedné nápravě, kterou zároveň i pohání. Pohon zadní nápravy zajišťuje synchronní elektromotor s výkonem 150 kW s maximálním točivým momentem 310 Nm.

S přední nápravou pohybuje slabší asynchronní elektromotor s výkonem 80 kW a nejvyšším točivým momentem 162 Nm. Je určen hlavně ke krátkodobé asistenci zadnímu agregátu a to ve chvíli, kdy dojde například k prokluzu. V té chvíli se připojí přední elektromotor.  Systémový výkon je 195 kW a točivý moment pak 425 Nm. Zásadní rozdíl oproti variantám iV60 a iV80 je v nabíjení. Zatímco uvedené slabší varianty mohou být nabíjeny 50 kW DC konektorem, iV80x již zvládne 130 kW.

Baterie má využitelnou kapacitu 77 kWh, která umožňuje dojezd na jedno nabití dle režimu WLTP až 495 km. Jedná se o předběžnou hodnotu a v reálném provozu bude jistě dojezd i tak kratší. Maximální rychlost této varianty je 160 km/h.

Enyaq Sportline

Výbava Sportline nabízí kromě výše zmíněné iV80x také iV60 a iV80. Slabší iV60 poskytuje 132 kW a silnější iV80 dává 150 kW. V obou případech je elektromotor umístěn na zadní nápravě, kterou zároveň i pohání.

Enyaq Sportline iV nabízí v základu možnost rekuperace energie a to jak brzdnou energií, tak zároveň díky pádlům pod volantem, kde lze nastavit sílu rekuperace. Přední náprava je osazena standardně kotoučovými brzdami, nicméně vzadu najdete pouze bubnové brzdy. Prim v tomto případě totiž dle automobilky bude hrát rekuperace, proto jsou vzadu pouze bubnové brzdy.

Exteriér

Sportline je charakterizován černými prvky na karoserii. Mezi ně patří například rámeček masky chladiče, zrcátka, difuzor, střešní ližiny nebo nápisy na víku zavazadelníku. Vůz stojí na 20“ nebo 21“ příplatkových litých kolech. V základu si také mohou řidiči řádně posvítit na prostor před sebou díky Matrix LED hlavním světlometům. Ty ze světelného proudu vyřazují objekty, které se objeví v dohledné vzdálenosti před vozidlem. Díky tomu nedojde k oslnění chodců nebo jiných vozidel. Na objednávku lze také pořídit maska Crystal Face, což představuje 131 LED diod, které osvětlují vertikální lamely a horizontální linku přední masky.

Interiér

V interiéru pak lze najít černé potahy a lišty v dekoru Carbon. Vpředu si tak mohou cestující užít sportovní sedadla s bočním vedením v provedení s mikrovláknem Suedia a kůží. Další prvky v černé barvě pak nalezneme na různých místech interiéru. Vůz je ovládán tradičním sportovním volantem, v tomto případě vyhřívaným. Základem infotainmentu je 13“ displej, kde lze zároveň i ve standardu měnit jízdní režimy.

Před řidičem se standardně usídlil virtuální kokpit, zde o velikosti 5,3“. Nově je však možné na objednávku pořídit head-up displej s rozšířenou realitou. Zjednodušeně řečeno umí systém vykreslovat údaje před vozidlem rovnou na silnici, jak je vidět na fotografii.

Ceny

Za základní variantu interiéru Loft si u vozu Enyaq iV80x výrobce řekne 1 277 900 Kč. Vyšší úroveň interiéru (Lodge – kombinace přírodní volny a látky s hliníkovým dekorem) pak znamená zvýšení ceny o 16 500 Kč. Třetí úroveň Lounge přináší do interiéru kožené sedačky s umělým semišem a přístrojová deska potažená opět umělým semišem a s prošitím za cenu 34 500 Kč. V rámci interiéru Suite vás obklopí měkká kůže použitá na čalounění sedadel a umělá kůže na přístrojové desce. To vše za 41 000 Kč. A příplatek 49 000 Kč vás pak přenese do interiéru varianty Ecosuite. Zde usednete do ekologicky čištěné kůže v barvě cognac. Umělou kůži ve stejném dekoru pak naleznete i na přístrojové desce.

Ještě pro doplnění přidáváme cenu varianty Sportline iV80x, která startuje na částce 1 357 900 Kč.

Text: Jiří Hájek
Foto: Škoda Auto

Související články

Leave a Comment

4 × 3 =