Hypersport Venom F5 na scéně

Hennessey venom F5 Front

Na trhu se postupně vyvíjí boj o nejrychlejší produkční automobil světa. Svůj díl do skládačky si přidala automobilka Bugatti, s upraveným Veyronem. Koenigsegg přispěchal do boje s modelem Agera RS, který převzal zápis do Guinnessovy knihy rekordů. Ageru pak vyřadil poslední hypersport nesoucí název SSC Tuatara. Nyní před sebou máme další kus, tentokrát od úpravce Hennessey s názvem Venom F5.

Americká tuningová společnost Hennessey se již 30 let standardně zajímá o úpravu všemožných luxusních a drahých vozů. Občas se ale vrhne i na své vlastní výtvory a model Venom F5 je právě jedním z nich. O tom, jak exkluzivní toto auto bude, hovoří počet kusů, které si najdou své zákazníky. Pouhých 24 majitelů se může těšit na tuto pozemní stíhačku.

Exteriér

Jak je vidět na první pohled, vše je podřízeno funkčnosti a aerodynamice. Ostré linie postupně přechází v zaoblené části. Vpředu zaujme přední spoiler navazující přes hliníková kola na nízko položené prahy na boku auta. Přední světlomety vertikálního usazení na stranách vozu jsou poměrně úzké. Čtyři koncovky výfuku jsou umístěny poměrně vysoko – mezi koncovými svítilnami velmi agresivního vzezření. Zádi pak dominuje masivní difuzor a malé křídlo, které umožňuje proudění vzduchu nad ním, ale zároveň i pod, což umožňuje zvýšení stability při vysokých rychlostech.

Během vývoje vozu byl kladen velký důraz na podvozek a karoserii, aby došlo ke zvýšení tuhosti a zároveň snížení váhy. Aby bylo tohoto cíle dosaženo, hojně se využíval karbon. Ten najdete ve všech částech vozu – v motoru, na karoserii, ale i v interiéru. Vůz je postaven na 19“ litých kolech vpředu, zadní náprava pak obouvá o palec větší kola. Díky všem těmto úpravám váží Venom F5 pouhých 1 360 kg.

Interiér

Uvnitř vozu nalezneme opět praktičnost, nic zde není samoúčelné. Okolo řidiče se nachází velké množství karbonových prvků doplněných koženými částmi. Po nastoupení řidič usedne do karbonové sedačky pokryté koženým čalouněním. K ovládání vozu slouží sportovní volant, jehož věnec je v horní části uříznut, pro zlepšení výhledu na 7“ displej před řidičem. Jak už je patrné z tvaru a vzhledu volantu, výrobce se inspiroval v letadlech a u závodních vozů Formule 1. Většinu ovládacích prvků pak naleznete právě na volantu, případně na středovém tunelu.

Na něm jsou umístěna tři tlačítka ovládání převodovky: N, D, R. Zároveň jsou zde seskupeny další ovládací prvky vč. možnosti otevření oken. Displej infotainmentu má 9“ a podporuje standardy v podobě satelitní navigace, Bluetooth, Apple Car Play nebo Android Auto. S takovýmto vozem si ale raději budete chtít užívat jízdu a poslouchat zvuk motoru než si hrát s infotainmentem.

Motor

Pod kapotou pracuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,6 litrů generující výkon 1 355 kW (1 817 k) při 8 000 otáčkách. Točivý moment je neuvěřitelných 1 617 Nm. Celý výkon směřuje na zadní kola přes poloautomatickou sedmistupňovou převodovku s pádly pod volantem. Sprint z 0 – 100 km/h zvládne Venom F5 pod 3 sekundy, dvoustovku pokoří za 4,7 sekundy

Hennessey venom F5 Motor

Cílem tohoto vozu je pokořit hranici 500 Km/h. Ač pohonná jednotka disponuje teoretickou rychlostí až 534 km/h, výrobce uvádí, že až k této metě se přiblížit neplánuje. Pouze ukazuje možnosti pohonné jednotky.

Zaujala vás tato silniční střela? Pak si musíte připravit 2,1 milionu dolarů, což znamená přibližně 46 milionů korun a doufat, že se na vás dostane v rámci limitovaného počtu vozů.

Text: Jiří Hájek
Foto: Hennessey

Související články

Leave a Comment

three × five =