Terénní matador v novém kabátě

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny má za sebou již 48 let existence, během které se světu představily tři generace. Právě letos, tedy nedlouho před 50-ti letým výročím modelu, přichází nová, tedy čtvrtá generace. Jimny je malý klasický off-road, který je díky své malé hmotnosti a malým rozměrům pružným a šikovným pomocníkem i v těžkém terénu.

A nyní nám automobilka Suzuki poodhalila jednotlivé prvky vozu a informace nového Jimnyho. Třetí generace byla jednou z nejdéle se vyrábějících, výroba běžela 20 let, je proto jasné, že je třeba vzhled a techniku modernizovat, aby Jimny držel krok s dobou. Nicméně stále se jedná o off-road, který je určen primárně do terénu.

Vozidlo je postaveno na osvědčeném žebřinovém rámu, tuhé nápravy s vinutými pružinami, s pohonem všech kol a redukční převodovkou. Předku dominuje velká černá mřížka chladiče, do kterého jsou zasazeny kulaté světlomety. Nový Jimny je postaven na patnácti-palcových kolech. Na výběr je pouze z osmi barev, včetně dvou nových, které byly namíchány speciálně pro tento model (Kinetic yellow a Jungle Green).

Zavazadlový prostor poskytuje pouze 85 litrů, ale po složení zadních sedadel je k dispozici 377 litrů. Zadní strany sedaček a prostor kufru jsou pokryty plastem, který se v případě znečištění jednoduše očistí.

O pohon se stará čtyřválcový motor o objemu 1,5 litrů, který poskytuje 75 kW při 6000 otáčkách. Maximální točivý moment 130 Nm je k dispozici při 4000 otáčkách. Výkon se sice může zdát nízký, ale tady je třeba brát ohled na cílené využití vozu. Nejedná se o sprintera, je určen primárně do terénu, kde není důležitá rychlost. Proto maximální rychlost dosahuje hodnoty 145 km/h. Výkon motoru je hnán přes 5-ti stupňovou manuální nebo 4 stupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola. Kombinovanou spotřebu výrobce uvádí 6,8 litrů na 100 ujetých kilometrů (manuální převodovka), případně 7,5 litrů u automatické převodovky.

Jimny s novou generací získal i nové bezpečnostní prvky, mezi kterými je i systém nouzového brzdění při hrozící nehodě, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly nebo čtení dopravních značek.

Cena není dosud známa, stejně tak datum uvedení na trh.

Text: Jiří Hájek

Foto: Suzuki

Související články