Škoda po sportovní linii míří do Paříže

Poprvé nám automobilka ukázala Karoq v září 2017 na autosalonu ve Frankfurtu. Nyní se tedy blíží roční výročí a automobilka chystá představení nové varianty Karoqu laděnou do sportovní vizáže s nejsilnějším motorem. Na Autosalonu v Paříži, který se bude konat v říjnu 2018, se nám představí Škoda Karoq Sportline.

Na první pohled jistě zaujme sportovnější a dravější vzhled. 18“ litá kola „Mytikas“ odlišují tuto sportovní verzi od té klasické. K dispozici budou ale také 17“ nebo 19“ kola z lehkých slitin, které jsou ale v černé barvě. Spodní hrany dveří získaly barvu vozu a jistě zaujmou i sportovní koncovky výfuku.

Škoda Karoq Sportline Interiéru dominují sedačky v černé barvě se stříbrnými švy a díky vyšší prodyšnosti a systému Thermoflux nabízí cestujícím zejména v létě mimořádný komfort při delším cestování. Sportovní volant je vyveden ve stejné barevné kombinaci jako sedačky. Volitelně je možné Karoq Sportline získat s virtuálním kokpitem, který byl právě pro tuto verzi připraven s novým uspořádáním displeje.

To hlavní se ale událo pod kapotou. K dispozici budou čtyři motory (dva zážehové a dva vznětové) s dvěma různými výkonovými hodnotami. Zážehový agregát o objemu 1,5 litru přeplňovaný turbodmychadlem poskytuje výkon 110 kW (150k) a je možné ho spojit jak s manuální, tak s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG ve volitelné kombinaci s pohonem všech kol. Druhým a exkluzivně připraveným motorem právě pro Karoq bude 2,0 TSI s výkonem 140 kW (190k), který bude přenášen přes automatickou převodovku DSG na všechna čtyři kola. V nabídce ale zůstávají i vznětové Škoda Karoq Sportlinepohonné jednotky. Oba motory jsou dvoulitrové s výkonem 110 kW (150k) resp. 140 kW (190k). Slabší agregát je standardně spojen s přední nápravou přes šestistupňovou manuální převodovku. Pohon 4×4 a automatická převodovka jsou na vyžádání. Silnější agregát má standardně pohon všech kol s již zmíněnou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Společně s touto novinkou, bude v Paříži odhalena i další verze Karoqu – Scout, o které si můžete přečíst zde. Bohužel prodejní ceny ještě oznámeny nebyly, proto nezbývá než čekat.

 

Text: Jiří Hájek
Foto: Škoda Auto

Související články