Škoda Octavia G-TEC: nově vyšší výkon dojezd na plyn

V rámci závodu úspornosti byla redakci zapůjčena malá Škoda Citigo G-TEC. Citigo tak ukázalo své možnosti při úspoře paliva. Nyní automobilka Škoda představila nástupce Octavie G-TEC. Novou generaci s vyšším dojezdem na CNG, lepším motorem a vyšší kapacitou nádrží.

Předchozí generace představovala klasickou Škodu Octavii, do které byly následně domontovány nádrže na stlačený zemní plyn. Předchozí generace tak měla klasický dojezd na benzín a k tomu navíc dojezd na CNG. Při nedávno skončeném Economy Runu se ukázalo, že i s touto Octavií se dá jet úsporně, dosáhla spotřeby 2,55 kg CNG na 100 km.

 

Právě představený model Octavie G-TEC bude dostupný exkluzivně v karosářské verzi kombi. Vůz bude pohánět motor přeplňovaný motor o objemu 1,5 litru, který poskytuje výkon 96 kW (130 k). Díky třem nádržím o celkovém objemu 17,7 kg, my měla Octavia G-TEC ujet na plyn přibližně 480 kilometrů. Bude samozřejmě záležet na stylu jízdy. Pří úsporné jízdě nebude problém dojezd prodloužit. Po spálení celé zásoby CNG se vůz přepne do režimu jízdy na benzín, kterého může být v nádrži maximálně 11,8 litru.

K dispozici bude ve výbavě Active, Ambition a Style. Motor bude spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Pokud byste hledali nádrže na CNG, jedna je umístěna před zadní nápravou, ta je ocelová, a další dvě uzmuly plochu pod zavazadlovým prostorem a jsou vyrobeny z kompozitního materiálu, který zvyšuje bezpečnost. Stejně jako nedávno testované Citigo, i zde je možnost propojení vozidla s aplikací ŠKODA Connect App, která řidiči ukáže aktuální informace o vozidle.

Vůz dokáže spalovat kromě klasického zemního plynu, který obsahuje více energie než benzín nebo nafta, spalovat i bioplyn z odpadních vod nebo zemědělských produktů, či dokonce syntetický plyn. Spalování CNG je výrazně ekologičtější, při provozu vzniká méně CO2, NOx a žádné pevné částice.

Text: Jiří Hájek
Foto: Škoda Auto

Související články

Leave a Comment

20 − 1 =