Odhalení elektrického modelu Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6 Front

Do portfolia automobilky Hyundai přichází další elektromobil rodiny Ioniq. Již na první pohled je patrné, že vůz se posunul do sféry lepší aerodynamiky a oproti Ioniq 5 disponuje mnohem zaoblenějšími tvary. Pokud se podíváte na zveřejněné fotografie, možná vám tvar připomene jiný, sportovní vůz. Ioniq 6 totiž připomíná klasické Porsche 911 s dvěma rozdíly. Pochází z Koreje a disponuje čtyřmi bočními dveřmi.

Exteriér Ioniq 6

Ioniq 6 vychází z konceptu Prophecy. Změnila se primárně linka světel, která není svislá, ale vodorovná a táhne se přes celou záď vozu. Světelná linka na křídle zůstala. Menší proměnou prošly i přední světlomety, nicméně základ zůstal. A celkový vzhled je pak patrný na první pohled. Ještě ke konceptu dodejme, že měl být představen na autosalonu v Ženevě v roce 2020. Nakonec si svou premiéru odbyl v online světě v březnu téhož roku.

Díky aerodynamickému tvaru disponuje Ioniq 6 součinitelem aerodynamického odporu vzduchu 0,21. Tomu napomáhají minimalistická zpětná zrcátka, ve kterých je umístěna kamera, minimálním spárám a zároveň také již zmiňovaným zadním křídlem. Aerodynamiku také zlepšuje kompletní zakrytí podvozku.

Platforma E-GMP

Prostor v interiéru bylo možné zvětšit díky modulární platformě e-GMP. Ta je určena pro vozy značek Hyundai, Genesis a Kia. Jedná se o elektromobilovou platformu, kterou lze nasadit od nejmenších po největší automobily. Baterie jsou vždy uloženy v podlaze vozu. Primárně jsou vozy vybaveny jedním elektromotorem, který pohání zadní kola. Nic ale nebrání osazení druhého elektromotoru na přední nápravu.

Interiér Ioniqu 6

Na cestující budou čekat dva 12“ displeje, jeden pro infotainment a druhý jako panel sdružených přístrojů. Ambientní osvětlení interiéru by mělo disponovat paletou 64 barev a šesti dvoubarevných motivů. Tisková zpráva uvádí, že by se osvětlení mělo měnit v závislosti na rychlosti jízdy. Z vnitřní strany dveří pak zmizela tlačítka, čímž bylo dosaženo většího prostoru pro odkládací prostory.  Na celý vůz pak byly použity ekologické nebo recyklované materiály. V interiéru najdeme ekologicky zpracovanou kůži nebo tkaniny z recyklovaného plastu PET. Koberce jsou vyrobeny z recyklovaných rybářských sítí.

Na finální představení se můžeme těšit v průběhu července, kdy budou představeny prvky výbavy, ceník a zároveň i další technické informace.

Text: Jiří Hájek
Foto: Hyundai

Související články