Jiná větev elektromobility podle Hyundai

Hyundai Nexo Front

Hyundai se kromě klasických elektromobilů, které jsou odkázány na baterky a externí nabíjení, zaměřuje také na jiný druh pohonu. Jedná se opět o elektrický pohon, nicméně tentokrát si elektřinu obstarává samotný vůz díky vodíkovým palivovým článkům. Vozem, který tuto technologii využívá, je model Nexo. Právě v těchto dnech došlo k oficiálnímu zahájení prodeje toho modelu. Začátek prodeje umožnilo otevření první plnící stanice, která zahájila svůj provoz v Ostravě ve společnosti Vítkovice a.s.

Hyundai NEXO

Jedná se o druhou generaci vozu poháněného vodíkovými palivovými články. Ta první se u nás oficiálně neprodávala, právě z důvodu absence potřebné infrastruktury. Elektromotor, který pohání NEXO, disponuje výkonem 120 kW a pohání přední kola. Nádrže na vodík pojmou 6,3 kg plynu (156,6 l). Uvedené množství stačí dle metodiky WLTP na dojezd až 666 km. Vůz se pohybuje zcela bez emisí a, dle informací automobilky, by díky modernímu a důmyslnému filtračnímu systému mělo NEXO čistit vzduch při pohybu.

Stupně výbavy

Základ tvoří výbavový stupeň Style, který disponuje 17“ litými koly, digitální přístrojovou deskou o úhlopříčce 10,25“, automatickou dvouzónovou klimatizací nebo dotykovým displejem o úhlopříčce 12,3“. Tato varianta vyjde zákazníky na částku 1 899 990,- Kč.

Druhá varianta Premium přidává 19“ litá kola, panoramatické střešní okno, sledování mrtvého úhlu, odvětrávání předních a vyhřívání zadních sedadel nebo prémiový audiosystém Krell. To vše za příplatek 100 000,- Kč. U obou variant získají zákazníci pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů a na trakční akumulátor nabízí výrobce 8 let, případně 200 000 ujetých kilometrů. Za zmínku jistě stojí i plný počet hvězd z nárazového testu EuroNCAP.

Závěrem

Pokud vás nabídka zaujala a chystáte se ke svému dealerovi Hyundai, pak zastavte. Prodej zajišťuje zpočátku přímo samotná automobilka Hyundai. Rozšíření Nexa v České republice je bohužel zatím v nedohledu a to právě z důvodu slabé infrastruktury. Význam začne mít ve chvíli existence vodíkových plnících stanic ve všech velkých městech. Takto by bylo NEXO odsouzeno k pohybu pouze po okolí Ostravy. Je tudíž třeba čekat, až dojde k vybudování dalších plnících stanic po republice. Druhou nevýhodou může být cena. Cena atakující 2 miliony je pro mnoho lidí bohužel značně limitující.

Text: Jiří Hájek
Foto: Hyundai

Související články