Lamborghini Huracán EVO: nový pohled splašeného býka

Lamborghini Huracán EVO

Italský výrobce supersportů Lamborghini představil facelift svého modelu nesoucího označení Huracán. Facelift se netýkal pouze vnějšího a vnitřního vzhledu, doping dostala i pohonná jednotka. Aby se novinka odlišila od svého předchůdce, nese nová generace název EVO. Ač se to nemusí zdát, na trhu je Huracán již od roku 2014, má tudíž již něco za sebou a přišel tedy čas na aktualizaci vzhledu a techniky.

Pohonná jednotka

Nejprve se pojďme podívat pod kapotu. Tam se nastěhoval desetiválcový atmosféricky plněný motor poskytující 470 kW (640 koní) při 8 000 otáčkách, točivý moment 600 Nm je dostupný při 6 500 otáčkách za minutu. Že vám tyto údaje připadají povědomé? Agregát totiž pohání i předchozí generaci, konkrétně sportovní verzi Performante. Díky těmto působivým hodnotám se zvládne rozjet z 0 – 100 km/h za pouhých 2,9 sekundy a rychlost 200 km/h pokoří za úžasných 9 sekund. Ručička tachometru se zastaví na rychlosti 325 km/h. K vyššímu výkonu dopomáhá nejen odlehčený výfukový systém, ale také například titanové sací ventily.

Interiér

Ve středovém tunelu se usídlil svisle umístěný dotykový displej o velikosti 8,4 palce. Ukrývá v sobě ovládací prvky vozidla (včetně nastavení sedadel), klimatizaci nebo samotný infotainment. Díky této integraci ovládacích prvků se výrazně snížil počet tlačítek v interiéru. Standardem je propojení s mobilními zařízeními skrze Apple CarPlay.

Lamborghini Huracán EVO

Exteriér

Hlavní změnou prošel přední i zadní nárazník. Koncovky výfuku se nastěhovaly výše od vozovky, blíže ke střední části vozidla. Nová dvacetipalcová litá kola obouvají pneumatiky Pirelli P Zero. Nově disponuje Huracán EVO natáčecí zadní nápravou pro lepší projíždění ostrých zatáček. Vylepšená kontrola trakce společně s pohonem všech kol zvyšuje ovladatelnost vozu

První zákazníci se mohou těšit na modernizovaný Huracán na jaře 2019. Pokud vás modernizovaný model zaujal, musíte sáhnout hluboko do kapsy a připravit si v přepočtu okolo 5 milionů korun. Rozdíly mezi faceliftovanou verzí EVO a původní můžete porovnat v galerii pod článkem.

Text: Jiří Hájek
Foto: Lamborghini

Související články