Tento rok přijíždíme na start s vozem Škoda Citigo I CNG 1.0 MPI, a protože nemáme s uvedeným typem paliva žádné praktické zkušenosti, neočekáváme žádné skvělé umístění. Při administrativní přejímce dostáváme startovní číslo 34 společně s kontrolní kartou, na které nám pořadatelé zapisují čas startu. Poté směřujeme na první kontrolní odečet množství paliva v nádrži a odtud na doplnění CNG a opětovné změření údajů o množství pohonných hmot. Po dotankování automobil ověřuje kvalitu CNG, proto od čerpací stanice k technické kontrole jedeme na benzin. Následuje technická prohlídka, kde jsou otestovány základní technické prvky vozidla, zkontrolován tlak v pneumatikách, hladina oleje a můžeme postoupit k zapečetění nádrže a motoru. Zároveň dostáváme sledovací zařízení pro kontrolu aktuální pozice a sledování rychlosti. Poté pouze projíždíme kolem čerpací stanice v zázemí Servisního Centra Škody Auto a dojíždíme na své místo, odkud budeme vyjíždět na start. Do této chvíle jelo auto stále na benzin, proto si pro jistotu necháváme překontrolovat vůz, zda funguje vše v pořádku. Vše vypadá dobře, a proto můžeme startovat.
Po nezbytné rozpravě, kde se dozvídáme o problémech na trati, se připravujeme ke startu. Bohužel i po startu Citigo přepíná do režimu jízdy na benzín. I přesto jsme vysláni na trasu závodu. Naštěstí pro naši posádku vozidlo do pár minut přepíná do režimu CNG a můžeme se tudíž plně soustředit na náš itinerář a trasu. Projíždíme krásnou, a zatím slunečnou, krajinou směrem na Dubou přes Mělník a pokračujeme stále na sever a následně se stáčíme k východu, kdy směřujeme k závodu Škody Auto ve Vrchlabí. Po první hodině zjišťujeme, že jsme přesně na pořadateli stanovené minimální průměrné rychlosti, tudíž jako vždy nestíháme předem naplánovaný harmonogram. Proto si říkáme, že musíme zrychlit. Druhá hodina ale nepřináší výrazné zlepšení a stále jsme těsně na úrovni limitu stanoveného závodem. Hlavním důvodem je začínající déšť, který se postupně stupňuje. Je tudíž třeba jet opatrněji. Do cíle přijíždíme s minimálním časovým náskokem a po přepočtu času a vzdálenosti zjišťujeme, že v druhé etapě nás čeká minimální průměrná rychlost 49 km/h.
Příjemným překvapením je úspornost motoru 1.0 MPI na CNG. Na rovinkách mimo obec, ale i ve městech je spotřeba minimální a ani při jízdě do kopců se spotřeba nijak dramaticky nezvyšuje. Bohužel naše posádka nepatří k nejlehčím ve startovním poli, proto má malé Citigo občas problém vytáhnout nás do větších kopců v oblasti Harrachova a Jablonce nad Nisou. Na rovinatých úsecích v první části závodu se průměrná spotřeba ustálila na 2,3 kg/100 km, nicméně v kopcích se začala trochu zvyšovat a na konci etapy náš palubní počítač ukazuje spotřebu 2,5 kg/100 km.
Po vydatném obědě, který nám přidal do závodu dalších pár kilogramů váhy, a po povinné přestávce na odpočinek, se vydáváme do druhé etapy. I zde nás čekají nástrahy v podobě neplánovaných oprav vozovky a radarů, které měří rychlost všech okolo projíždějících vozidel. Největší zdržení nás čeká u Sukorad, kde právě probíhá oprava vozovky a provoz je řízen světelnou signalizací. Zde stojíme v koloně skoro 25 minut a je nám jasné, že časový limit nestíháme. Odteď spoléháme na odečet od pořadatelů, neboť je jasné, že v této koloně zůstaly všechny posádky závodu.
Máme za sebou 324 km a přijíždíme od Mladé Boleslavi zpět do Kosmonos a do Servisního tréninkového centra, kde projíždíme letmým cílem a míříme rovnou na změření množství CNG v nádrži. Palubní počítač nám po příjezdu do cíle ukazuje 2,5 kg CNG na 100 ujetých km. Přes naši nezkušenost s uvedeným palivem je pro nás tento výsledek příjemným překvapením. Zároveň se dozvídáme, že z důvodu nižší teploty probíhala další diagnostika CNG, proto přepnutí trvalo delší dobu. Po zaparkování vozidla na odstavné parkoviště před Servisním tréninkovým centrem jdeme odevzdat kontrolní lístek a čísla. Postupně dojíždí další posádky do cíle a s potěšením zjišťujeme, že jsme stále na druhém místě. Začínáme tedy doufat v dobrý výsledek.
Po vyvěšení předběžných výsledků zjišťujeme, že jsme stále druzí s průměrnou naměřenou spotřebou 2,6 kg/100 km, což je pro nás stále výborný výsledek. Letos poprvé, za svou dlouhou účast v závodě Economy Run, se naše posádka umístila na stupních vítězů a odnesla si úžasný pocit ze skvělých výsledků. Zároveň si odnášíme výborný pocit z vozidla Citigo s motorem 1.0 MPI na CNG, které ukázalo, že i malý motor, dokáže jet úsporně i s tak velkou zátěží, jakou naše posádka byla. Zároveň byla příjemným překvapením výbava vozidla a plně dostačující prostor pro dvě osoby.
Tímto bychom také chtěli poděkovat pořadatelům soutěže AUTOMOTOKLUBU ŠKODA, Mladá Boleslav, za přípravu a organizaci takto propracované soutěže a zároveň bychom chtěli poděkovat i ŠKODĚ AUTO a.s. za zapůjčení tak skvělého vozu, jakým Citigo s motorem na CNG bezesporu je.