Vylepšený Plug-in hybrid BMW 530e Sedan

BMW 530e Sedan nabíjení

Plug-in hybridní model BMW 530e v karosářské verzi sedan získal vyšší kapacitu baterií a s tím související zvýšený dojezd a zároveň nižší kombinovanou spotřebu paliva a emise CO2. Model 530e získal lepší dojezd o 30% při snížení emisí o více než 20%. Pojďme se nyní podívat na tento vůz podrobněji.

Posílené akumulátory

Tento manažerský sedan značky BMW dostal baterii s kapacitou navýšenou z 9,2 na 12 kWh, aniž by baterie zabírala více místa. Toho bylo docíleno hlavně pokroků v oblasti technologie bateriových článků. Články najdeme pod zadními sedadly, čímž tolik nezasahují do zavazadlového prostoru. I tak ale zaberou přibližně 100 litrů objemu. Výsledkem je 410 litrů pro náklad. Navýšení kapacity vedlo k prodloužení dojezdu čistě na elektrický proud na vzdálenost 61 až 66 kilometrů. Díky tomu se snížily emise CO2 na 36 až 41 gramů na ujetý kilometr.

Pohonná jednotka

Pod kapotou tak najdeme zážehový dvoulitrový agregát s technologií BMW Twin Power Turbo generující výkon 135 kW (184 koní) a také elektromotor s celkovým výkonem 83 kW (113 koní). Pokud pracují společně, disponují maximálním výkonem 185 kW (252 koní) a točivým momentem 420 Nm. Hranici 100 km/h přesáhne 530e Sedan za 6,2 sekundy a dosáhne rychlosti 235 km/h. Vůz si sám volí způsob jízdy, ale řidič může zasáhnout a zvolit vlastní režim. Ve standardním nastavení AUTO eDRIVE může BMW 530e jet rychlostí až 110 km/h čistě na elektřinu. V režimu MAX eDRIVE lze jet až do rychlosti 140 km/h. Je jisté, že v takovéto rychlosti bude energie v baterii klesat velmi rychle.

Spotřeba pohonných hmot a elektrické energie

Pokud se podíváme na spotřebu paliva nebo energie, v kombinovaném provozu si pohonná jednotka řekne o 2,2 – 2,0 l/100 km (530e xDrive Sedan) resp. 1,8 – 1,6 l/100 km při emisích CO2 49 – 46 g/km resp. 41 – 36 g/km. Elektrická pohonná jednotka spotřebuje 15,4 – 15 kWh/100 km pro 530e xDrive Sedan resp. 14,5 – 13,6 kWh na 100 km pro klasický 530e Sedan. Ještě je třeba dodat, že baterii lze nabíjet z běžných elektrický zásuvek pomocí speciálního kabelu, který je součástí standardní výbavy. Doba potřebná pro nabití je menší než šest hodin. Při vysokorychlostním nabíjení lze akumulátory dobít za tři a půl hodiny.

Text: Jiří Hájek
Foto: BMW

Související články

Leave a Comment

3 × 3 =