Nová škodovka za 220 000 Kč! Do Evropy se ale nepodívá

Škoda Kylaq

Do segmentu malých SUV vstupuje nový hráč. Škoda Kylaq se chystá vydobýt si své místo na slunci. Ale bohužel, ač se nám velmi líbí, se nebude jednat o slunce v České republice. Kylaq je totiž určen pouze pro indický trh. Škoda Kylaq měří necelé čtyři metry a nabízí na své rozměry dost prostoru pro cestující.

Kylaq je stylové SUV vyvinuté speciálně pro indický trh a je mu tudíž přesně uzpůsoben. Navazuje na předchozí modely Slavia a Kushaq, které se již v Indii prodávají. Kvůli náročným indickým podmínkám, prošla novinky náročnými zátěžovými testy. Množstvím najetých kilometrů by objel Kylaq planetu zemi 20x, testy probíhali na všech druzích povrchů a ve výškách i přes 3 000 metrů.

Exteriér a interiér

Celý vzhled se nese ve znamení designového jazyka Modern Solid. Přídi dominuje mřížka chladiče pro přívod vzduchu k motoru a mřížka na spodní části nárazníku. Svítilny jsou rozděleny na denní svícení vč. blinkrů a na hlavní světlomety. Okolo celého vozu se táhne poměrně výrazné oplastování pro eliminaci škrábanců a poškození spodní části vozidla na horších vozovkách. Na zádi se usadily poměrně malé koncové svítilny s LED technologií a spodní část nárazníku je opět ochráněna plastovými díly.

Platformu MQB-A0-IN sdílí Kylaq s modely Slavia a Kushaq a díky rozvoru 2 566 mm nabízí mnoho místa a řadu Simply Clever prvků. Základem jsou i vyspělé bezpečnostní prvky. Příplatková výbava nabízí elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce s odvětráváním. Samozřejmostí je výkonná klimatizace, která si poradí i s místními klimatickými podmínkami nebo moderní infotainment. Pro uložení bagáže slouží 446 l zavazadlového prostoru.

Pohonná jednotka a cena

Pod kapotou nalezneme přeplňovanou pohonnou jednotku 1.0 TSI poskytující výkon 85 kW (115 koní) s točivým momentem 178 Nm. Agregát je spárován buď se šestistupňovou manuální nebo i automatickou převodovkou. Rychlost 100 km/h Kylaq překoná za 10,5 sekundy, což není žádná závratná hodnota. Jenže tenhle automobil není pro sprinty určen, vyniká svou světlou výškou 189 mm, výbornou výbavou a jeho hlavní výhodou je cena.

Ta totiž začíná na v přepočtu neuvěřitelných 220 000,- Kč! Je škoda, že za tuto cenu se do České republiky nepodívá, je jisté, že by se poměrně rychle zařadil po bok nejprodávanějších vozů. Při ceně lehce převyšující 220 000 Kč je možné prominout všemožné kompromisy v interiéru nebo ve vzhledu. Pokud někdo potřebuje převozní prostředek na chatu a zpět, ocenil by poměrně slušný zavazadlový prostor, nízkou cenu a ochranu pomocí plastových dílů.

Text: Jiří Hájek
Foto: Škoda Auto

Související články