Peugeot se po desetileté pauze vrací do série vytrvalostních závodů se svým novým modelem Peugeot 9X8 pro novou kategorii Hypercar. Název je odvozen od legendárních modelů 905 a 908. Tyto vozy závodily na začátku 90. let minulého století a koncem prvního desetiletí nového milénia. Písmeno X značí pohon všech čtyř kol s hybridní technologií nového vozu Hypercar a číslo 8 dostávají všechny současné modely.
Asi nejvíc překvapí zadní křídlo, tedy vlastně jeho absence, kdy si na zádi můžete přečíst „We need no rear wing“ (Nepotřebujeme zadní křídlo). Pravidla pro kategorii Hypercar umožňují pouze jeden pohyblivý aerodynamický prvek. Peugeot došel k závěru, že to nemusí být jen zadní křídlo a skvělého přítlaku tak dosáhnou i bez něj.
„Ještě jsme nic podobného neviděli, toto je skutečně budoucnost závodních speciálů“ svěřil se se svým nadšením Kevin Magnusen, bývalý jezdec F1, který 9X8 testuje. Zda ho uvidíme na stupních vítězů série WEC je zatím ve hvězdách, ale k vítězství má Peugeot zdá se blízko.