Tři generace a 4.000.000 vozů má za sebou legenda automobilky Škoda Auto model Fabia. Start první generace se datuje do roku 1999, kdy byla představena na autosalonu ve Frankfurtu v podobě Hatchbacku. Fabia nastoupila proti tehdy ještě vládnoucí Felicii. Postupně byly představeny další karosářské verze Combi a sedan. Druhá generace byla představena roku 2007 (fotografie vlevo) a zatím poslední generace spatřila světlo světa v roce 2014.
Na osmdesátém osmém ročníku mezinárodního veletrhu v Ženevě přichází v pořadí již čtvrtá generace modelu Fabia. Představena byla edice Monte Carlo a na trh by měla vstoupit v druhé polovině roku 2018. S sebou si přináší moderní technologie v podobě předních i zadních LED svítilen, systému Light assist, který automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly nebo Blind Spot Detection, který sleduje mrtvé úhly.
Na trh přijde s paletou čtyř zážehových tříválcových motorů o objemu 1,0 l. Lišit se budou výkonem, kdy dva nejslabší motory MPI nabídnou 44 kW resp. 55 kW. Silnější přeplňované motory TSI disponují výkonem 70 kW resp. 81 kW a jsou nově vybaveny filtrem pevných částic. Nejvýkonnější motor může být také spojen s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. U předchozích generací bylo možné v nabídce nalézt také dieslový agregát o objemu 1,4 litru. Ten se u nové generace již nevyskytuje a dává tak jasně najevo směřování vývoje motorů.
Proti předchozí generaci má nová Fabia modifikovaný design s nově tvarovanými hlavními a mlhovými světlomety. Nicméně žádné zásadní změny ve vzhledu nehledejte. V nabídce se nově také objevují nová kola z lehkých slitin a na přání bude též možné nasadit na Fabii kola s průměrem 18 palců.