Automobilka Volkswagen na autosalonu v Ženevě představila hned čtyři světové premiéry. Prezentovanými novinkami jsou bugina ID. Buggy, 8. generace Passatu, ostrá verze crossoveru T-Roc R a na závěr nový Touareg. V tomto článku se zaměříme na první jmenovanou.
ID. Buggy
Začneme tou nejmenší, ale rozhodně neméně zajímavou novinkou. Model ID. Buggy představuje koncept malého elektromobilu na platformě MEB. Tato novinka odkazuje na úspěšnou pouštní buginu, která se vyráběla v šedesátých a sedmdesátých letech dvacátého století. Nejvíce se jí líbí v písku, kdy můžete z vozu vyskočit rovnou a jít se koupat, neboť bugina nemá střechu ani dveře. Představená bugina je 4 063 mm dlouhá, 1 890 mm, široká a 1 463 mm vysoká. Jak už bývá u elektromobilů zvykem, hojně se zde využívá LED světel. Od směrových ukazatelů, loga automobilky až po hlavní světlomety. Koncept je postaven na 18“ kolech se speciálními offroadovými pneumatikami o rozměrech 255/55 vepředu a 285/60 vzadu. V bugině se svezou pouze dvě osoby, nicméně ID. Buggy může být upravena na 2 + 2 sedadla.
Elektromotor
Pod kapotou bude umístěn bezrychlostní elektromotor s baterií o kapacitě 62 kWh umístěnou pod podlahou. Jednotka poskytuje výkon 150 kW (204 koní) a točivý moment 310 Nm, který je dostupný již od nulových otáček. Výkon je přenášen na všechny čtyři kola v závislosti na aktuálních potřebách. Pokud byste chtěli s buginou na sprinterskou dráhu, z nuly na 100 km/h se dostanete za pouhých 7,2 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Abychom uvedli všechna čísla, tak dle metodiky WLTP překonáte na jedno nabití až 250 km, samozřejmě v závislosti na jízdním stylu a aktuálních podmínkách.