Na právě probíhajícím autosalonu v Paříži automobilka Škoda Auto oficiálně představila svou novinku v podobě studie Vision RS, která má být předzvěstí budoucích modelů. Podle posledních informací by měl vůz postavený na základech konceptu přijít již na konci roku 2018 a měl by nahradit dosluhujícího Rapida. Na karoserii bylo použito karbonového materiálu, který je lehký a zároveň pevný.
Vzhledově sportovní kompakt je opravdu povedený a dovedli bychom si ho představit v sériové výrobě. Samozřejmě některé prvky se do sériové výroby nedostanou, kupříkladu ručně broušený křišťál v interiéru zrovna moc praktický není a podle nás bude nahrazen jiným materiálem. Stejně tak zmizí integrované kliky a budou nahrazeny běžnými. Zavazadlový prostor nabízí 430 litrů místa. Interiréru dominuje velká centrální obrazovka infotainmentu. Jistě zaujme i miniaturní páka automatické převodovky DSG a sportovní sedadla. Velmi se nám líbí barevná kombinace černé barvy s červenými prvky.
Sportovní vzhled podporují přední i zadní spoilery a velké křídlo nad zadním oknem. Zadní světla ve tvaru písmene L spojují vůz se značkou Škoda jakožto společný bod nových modelů Škoda. Z víka zavazadlového prostoru zmizel znak automobilky a nahradilo ho textové označení.
Pod kapotou je uložen benzínový motor o objemu 1,5l s výkonem 110 kW (150 koní), který doplňuje elektromotor s výkonem 75 kW (102 koní). Společně dosahují systémového výkonu 180 kW (245 koní) (nejedná se o běžný součet). Vision RS umí jet pouze na elektromotor a dojezd pak činní 70 km. V kombinovaném režimu dosahuje hodnota emisí pouhých 33g/km. Lithium-iontovou baterie je možné dobíjet jak z běžné zásuvky, tak při jízdě díky systému rekuperace brzdné energie. Při dobíjení z domácí nabíjecí stanice bude potřeba 2,5 hodiny do plného nabití.
Síla motoru je přenášena přes šestistupňovou převodovku DSG a pomůže vozu ke zrychlení z 0-100 km/h za 7,1 s. Maximálně může Vision RS uhánět rychlostí 210 km/h. Funkčnost a kombinování elektromotoru a benzínového agregátu určují jízdní režimy normal, EV nebo sport. Jak už název napovídá, režim sport je uzpůsoben k maximálnímu výkonu motoru. EV režim je nastaven tak, aby bylo možné jet pouze na elektrickou energii. Při běžné jízdě se kombinuje výkon benzínové pohonné jednotky a elektromotoru.