Škoda Elroq: Nový vyzyvatel nastupuje do elektrického ringu

Škoda Elroq First Edition

Do boje o přední příčky oblíbenosti mezi elektromobily vyráží další bojovník. Model Elroq od největší tuzemské automobilky Škoda nastupuje vybavený bohatou výbavou za příznivou cenu. Oficiální představení modelu Elroq proběhlo 1. října v Praze. Svou velikostí se řadí pod Enyaq, přibližně na úroveň aktuálního modelu Karoq se spalovacím agregátem. První záběry a skici nám automobilka ukázala již na začátku září a nyní se zařazuje Elroq do nabídky Škody. Elroq stojí na modulární platformě MEB určené pro elektromobily, a jak bylo vidět již z náčrtů, přídi dominuje nárazník v odstínu Dark Chrome a nápis Škoda na kapotě. Znak Škoda tak už nenajdeme ani na přídi (pokud máte originální litá kola, zde ještě znak zůstává). Světlomety vpředu jsou rozděleny, přičemž čtyři moduly nahoře plní funkci denního svícení. Spodní pak zastávají funkci hlavních světlometů a mohou disponovat technologií Matrix-LED.

Nabízené verze

K dispozici budou tři verze baterií, resp. Tři kapacity baterií. Základ bude tvořit kapacita 55 kWh (Elroq 50), střed 63 kWh (Elroq 60) a nejvyšší varianta obdrží akumulátor s kapacitou 82 kWh (Elroq 85). U prvních dvou zmiňovaných verzí je maximální rychlost stanovena na 160 km/h a dosahují výkonu 125 kW, resp. 150 kW. Varianta 85 dosáhne až 180 km/h a poskytuje výkon až 210 kW. Všechny zmíněné verze mají poháněnou zadní nápravu, pouze Elroq 85x má na přední nápravě druhý elektromotor umožňující pohon všech kol. S různou kapacitou akumulátoru jde ruku v ruce dojezd. Základní model překoná vzdálenost až 370 km na jedno nabití, což není závratná vzdálenost, nicméně pro běžnou jízdu po republice naprosto dostačující. Větší varianta 60 zvládne ujet na jedno nabití 400 km a nejvyšší Elroq 85 ujede 560 km.

Pokud se energie v akumulátoru vytrácí, lze ji dobít rychlostí až 175 kW (u verze 85), 165 kW (u verze 60) resp. 145 kW u varianty 50. Díky rychlonabíjení tak lze navýšit zásobu z 10% na 80% za pouhých 28 minut, během níž můžete sníst svačinu na čerpací stanici. Verze 50 a 60 toto zvládnou za 25 minut.

Interiér

Interiéru dominuje 13“ displej infotainmentu dostalo oproti předchozím modelům nové uživatelské rozhraní. Poprvé se představilo v nejnovějších vozech Enyaq, Superb a Kodiaq. Pod displejem lze nalézt fyzická tlačítka klimatizace a asistenčních systému, což rozhodně považujeme za pozitivum. Hledání ovládání uvnitř infotainmentu rozhodně není za jízdy jednoduché. Pro uložení zavazadel je možné využít 470 litrů objemu a po sklopení zadních sedadel lze získat až 1 580 litrů prostoru v zavazadlovém prostoru. Dalších 48 litrů najdeme v rámci různých přihrádek po celém vozidle. Pro porovnání model Karoq s menšími rozměry nabízí základní objem zavazadlového prostoru 521 litrů.

Ceny

Z počátku bude možné objednat základní variantu Elroq 50 s výbavou Essence nebo Selection, případně verzi Selection 85. První zákazníci mohou také sáhnout po limitované edici First Edition s nadupanou výbavou, ale také dost vysokou cenou. Zde si připravte 1 339 000 Kč. Pokud vám ale stačí nižší dojezd s i tak bohatou výbavou, bude vás to stát 799 000 Kč za variantu Essence 50. A ještě dodejme prostřední cenové varianty. Selection 50 obdržela cenu 865 000 Kč a Selection 85 vás bude stát 1 032 000 Kč.

Text: Jiří Hájek
Foto: Škoda Auto

Související články