Automobilka Kia si modelové řady Ceed velmi cení, neboť tvoří necelou třetinu všech evropských prodejů této značky, čímž se stává tou nejprodávanější řadou. Bylo tudíž jen otázkou času, kdy přijde omlazená varianta pro rok 2021. Ta byla konečně odhalena, a proto si jí pojďme blíže představit.
Exteriér
Nová Kia Ceed přichází poprvé s novým logem, které můžeme vídat od začátku roku 2021 na vozech této značky. Při pohledu zepředu zaujme maska chladiče s chromovanými prvky typickými pro nové vozy Kia. Dominantní je také agresivní sportovní vzhled s nízkým spoilerem a dvěma přívody vzduchu po stranách předního nárazníku. Kia Ceed může stát na litých kolech o velikosti 16“ (základní verze), 17“ (varianta GT-Line) nebo 18“ (verze GT).
O osvětlení prostoru před vozem se starají Ful-LED světlomety s LED denním svícením ve formě tří „šípů“. Ty zároveň slouží jako ukazatele změny směru jízdy. Varianta GT a GT-Line využívá nových koncových svítilen se 48 LED moduly v pěti řadách pod sebou. Některé z nich zároveň slouží jako ukazatele změny směru jízdy.
Interiér
Interiér vozu Ceed je posunut opět o kousek výše. Na přání je k dispozici 12,3“ displej, umístěný přímo před řidičem, určený k zobrazování základních informací o jízdě. Hned vedle nalezneme další displej, tentokrát infotainmentu o volitelné velikosti 10,25“. Jak je ze zveřejněných fotografií patrné, Kia zatím stále spoléhá na klasická tlačítka pro ovládání klimatizace a dalších prvků vozidla. Zmizela ale páka ruční brzdy, nastěhoval se sem ovladač elektronické parkovací brzdy.
Pohonné jednotky
Na závěr se ještě podíváme pod kapotu. Tam lze nalézt benzínové, dieslové i hybridní jednotky. Základ tvoří přeplňovaná pohonná jednotka o objemu 1.0 litru. Silnější benzínová 1.5 T-GDi nahrazuje předchozí generaci o objemu 1.4. Tato varianta poskytuje výkon 160 koní a může být i ve variantě mild-hybrid. Dieselový agregát generuje 136 koní a je k dispozici pouze jako zmíněný mild-hybrid.
Plug-in hybrid má pod kapotou agregát o objemu 1.6 litru s výkonem 141 koní. Síla je přenášena přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku. Čistě na elektrický pohon dojede PHEV varianta přibližně 57 km. Sportovní varianta GT poskytuje z objemu 1,6 litru výkon 204 koní, který je přenášen přes automatickou převodovku 7DCT.
O výrobu tohoto modelu, stejně jako o agregát 1.5 T-GDi, se postará závod Kia v Žilině na Slovensku. K prvním zákazníkům se vůz dostane na konci letošního roku.