Od roku 2020 nabízí tuzemská automobilka Škoda první vůz, který byl postaven čistě jako elektromobil, jenž nese jméno Enyaq. Samozřejmě předtím nabízela automobilka elektrifikované Citigo, ale to vzhledově vycházelo z benzínového předchůdce. Vzhledový rozdíl byl mezi oběma deriváty minimální. A pak přišlo velké SUV Enyaq a přineslo elektromobilitu i jako rodinné auto. Po pěti letech je ale čas na modernizaci, máme tu tak druhou generaci modelu Enyaq, která se vzhledově přiblížila novince z roku 2024 s názvem Elroq.
Exteriér ve znamení Modern Solid
Příď se nese ve znamení Modern Solid, vzhled se tak přibližuje k vozu Elroq. Popravdě řečeno díky úpravě přídě je při čelním pohledu možné oba modely zaměnit, však posuďte sami níže v galerii. Leskle černá maska chladiče je vyvedena podle vzoru Tech-Deck Face a ukrývá veškerou elektroniku určenou pro sledování okolí (například radar, parkovací senzory nebo kameru). Prosvětlená mřížka, pod kterou se běžně ukrývá chladič spojuje obě světla denního svícení s blinkry, pod kterými našly své místo hlavní světlomety s technologií LED – Matrix. Na zádi se tolik změn neudálo, koncovým svítilnám opět dominuje písmeno C v LED technologii, přičemž za příplatek mohou mít animované ukazatele směru jízdy.
Modernizací se také zlepšil koeficient odporu vzduchu u klasické verze z 0,264 na 0,245 a u varianty Coupé z 0,234 na 0,225. Zlepšením aerodynamiky se lehce navýšil dojezd, i když například u verze 85 s akumulátorem o kapacitě 77 kWh jen o 3 kilometry. Verze Coupé se získala dojezd až 591 km (což představuje navýšení pouhý 1 km). Na specifikaci jednotlivých variant se můžete podívat v následující tabulce.
Verze | 60 (Coupé) | 85 (Coupé) | 85x (Coupé) |
Dojezd (km) | 434 (443) | 581 (591) | 544 (552) |
Kapacita baterie (kWh) (maximální/využitelná) | 63/59 | 82/77 | 82/77 |
Čas nabíjení (minut) (10% – 80%) | 24 | 28 | 28 |
Maximální nabíjecí výkon (kW) | 165 | 135 | 175 |
Výkon (kW) | 150 | 210 | 210 |
Maximální rychlost (km/h) | 160 | 180 | 180 |
Zrychlení (s) (0–100 km/h) | 8,1 | 6,7 | 6,7 |
Pohon | Zadní | Zadní | Všech kol |
Variabilní udržitelný interiér s bohatou výbavou
Šest různých designových variant interiéru nabízí Enyaq i Enyaq Coupé. Například u varianty Lodge převažuje v sedadlech materiál TechnoFil vyrobený ze tří čtvrtin z recyklovaných tkanin. Lounge je pak ve znamení umělé kůže a materiálu Suedia.
Už v základu nabízí Enyaq 5“ virtuální kokpit, 13“ displej infotainmentu, třízónová klimatizace, prediktivní adaptivní tempomat, funkce parkování na dálku a uložený parkovací manévr. Vůz v prvním případě umí zaparkovat pomocí mobilního telefonu, druhý prvek umožňuje automatické parkování do několika vybraných míst.
Vyšší cenovka, ale s lepší výbavou
Základní verze Enyaq 60 ve výbavě Selection bude zájemce stát 1 015 000 Kč. U vyšší výbavy Sportline se stejnou baterií očekávejte příplatek 110 000 Kč. A pokud se podíváme na silnější variantu s větším akumulátorem, tady ceny začínají s výbavou Selection na částce 1 130 000 Kč. Nicméně volitelná výbava, kterou si lze dokoupit, značně zvyšuje pořizovací cenu. Tepelné čerpadlo vyjde na 30 500 Kč, tažné zařízení na dalších 23 500 Kč a panoramatické střešní okno navýší konečnou cenu o dalších 30 000 Kč. K tomu ještě napočítejme prodlouženou záruku za 16 500 Kč a jenom těchto pár věcí překročí hranici 100 000 Kč.