Modernizovaná Škoda Enyaq: Design modern solid, rozsáhlá výbava, ale také vysoká cena

Škoda Enyaq 2024

Od roku 2020 nabízí tuzemská automobilka Škoda první vůz, který byl postaven čistě jako elektromobil, jenž nese jméno Enyaq. Samozřejmě předtím nabízela automobilka elektrifikované Citigo, ale to vzhledově vycházelo z benzínového předchůdce. Vzhledový rozdíl byl mezi oběma deriváty minimální. A pak přišlo velké SUV Enyaq a přineslo elektromobilitu i jako rodinné auto. Po pěti letech je ale čas na modernizaci, máme tu tak druhou generaci modelu Enyaq, která se vzhledově přiblížila novince z roku 2024 s názvem Elroq.

Exteriér ve znamení Modern Solid

Příď se nese ve znamení Modern Solid, vzhled se tak přibližuje k vozu Elroq. Popravdě řečeno díky úpravě přídě je při čelním pohledu možné oba modely zaměnit, však posuďte sami níže v galerii. Leskle černá maska chladiče je vyvedena podle vzoru Tech-Deck Face a ukrývá veškerou elektroniku určenou pro sledování okolí (například radar, parkovací senzory nebo kameru). Prosvětlená mřížka, pod kterou se běžně ukrývá chladič spojuje obě světla denního svícení s blinkry, pod kterými našly své místo hlavní světlomety s technologií LED – Matrix. Na zádi se tolik změn neudálo, koncovým svítilnám opět dominuje písmeno C v LED technologii, přičemž za příplatek mohou mít animované ukazatele směru jízdy.

Modernizací se také zlepšil koeficient odporu vzduchu u klasické verze z 0,264 na 0,245 a u varianty Coupé z 0,234 na 0,225. Zlepšením aerodynamiky se lehce navýšil dojezd, i když například u verze 85 s akumulátorem o kapacitě 77 kWh jen o 3 kilometry. Verze Coupé se získala dojezd až 591 km (což představuje navýšení pouhý 1 km). Na specifikaci jednotlivých variant se můžete podívat v následující tabulce.

Verze 60 (Coupé)85 (Coupé) 85x (Coupé) 
Dojezd (km)  434 (443) 581 (591) 544 (552) 
Kapacita baterie (kWh) (maximální/využitelná) 63/59  82/77  82/77  
Čas nabíjení (minut) (10% – 80%)24 28  28  
Maximální nabíjecí výkon (kW)165 135 175 
Výkon (kW) 150  210  210  
Maximální rychlost (km/h) 160  180  180  
Zrychlení (s)  
(0–100 km/h) 
8,1 6,7 6,7 
PohonZadníZadníVšech kol

Variabilní udržitelný interiér s bohatou výbavou

Šest různých designových variant interiéru nabízí Enyaq i Enyaq Coupé. Například u varianty Lodge převažuje v sedadlech materiál TechnoFil vyrobený ze tří čtvrtin z recyklovaných tkanin. Lounge je pak ve znamení umělé kůže a materiálu Suedia.

Už v základu nabízí Enyaq 5“ virtuální kokpit, 13“ displej infotainmentu, třízónová klimatizace, prediktivní adaptivní tempomat, funkce parkování na dálku a uložený parkovací manévr. Vůz v prvním případě umí zaparkovat pomocí mobilního telefonu, druhý prvek umožňuje automatické parkování do několika vybraných míst.

Vyšší cenovka, ale s lepší výbavou

Základní verze Enyaq 60 ve výbavě Selection bude zájemce stát 1 015 000 Kč. U vyšší výbavy Sportline se stejnou baterií očekávejte příplatek 110 000 Kč. A pokud se podíváme na silnější variantu s větším akumulátorem, tady ceny začínají s výbavou Selection na částce 1 130 000 Kč. Nicméně volitelná výbava, kterou si lze dokoupit, značně zvyšuje pořizovací cenu. Tepelné čerpadlo vyjde na 30 500 Kč, tažné zařízení na dalších 23 500 Kč a panoramatické střešní okno navýší konečnou cenu o dalších 30 000 Kč. K tomu ještě napočítejme prodlouženou záruku za 16 500 Kč a jenom těchto pár věcí překročí hranici 100 000 Kč.

Text: Jiří Rival
Foto: Škoda Auto

Související články