Do rodiny sportovně zaměřených vozů automobilky Škoda vstupuje nový člen. Je jím Elroq v provedení RS. Kromě designových prvků odkazujících na sportovní derivát, najdeme v útrobách dva elektromotory s dostatečným výkonem na svižnou jízdu. Pojďme se na novinku podívat podrobněji.
RS výkon, RS vzhled
Už z prvního pohledu poznáte, že se nejedná o běžný Elroq. Hlavní dominantou je speciální lakování v barvě zelená Mamba. Volit lze ale z různých barevných odstínů. Vpředu došlo k úpravě předního nárazníku, jež obsahuje černě lakovaný spoiler. Na přídi i na zádi se usídlil nápis Škoda, tentokrát v černé barvě. Přes celou šířku zádě se táhne reflexní plocha, typická pro všechny vozy z rodiny RS. Úpravě neušel ani zadní difuzor, který je nyní opět v černém lakování. Vzhledově se model RS podobná edici First Edition, kterou si zákazníci mohli pořídit v prvních měsících po uvedení do prodeje.
O ukočírování Eresového Elroqu se starají posílené brzy s dvoupístkovými třmeny. Adaptivní podvozek DCC umožňuje nastavení tuhosti. Ještě zmiňme, že Elroq RS může stát až na 21“ litých kolech ve speciální aerodynamické úpravě, které jsou ale za příplatek.
Interiér je opět sportovněji střižený. Sportovní sedačky mají za úkol udržet vás na místě při rychlejší a ostřejší jízdě. Exkluzivní limetkově zelené prošívání najdeme na palubní desce, sedačkách nebo volantu. Co se týče prostoru, pro uložení zavazadel je stále k dispozici 470 litrů (1580 l při složení zadních sedaček).
V útrobách se nachází dvojice elektromotorů s celkovým systémovým výkonem 250 kW (340 koní). Je tak patrné, že se jedná o čtyřkolku. V základu totiž Elroq disponuje pouze náhonem na zadek. Ačkoliv se jedná o sportovní derivát a rychlost 100 km/h překoná Elroq RS již za 5,4 sekundy, maximálka je omezena na 180 km/h. Rychlostní rekordy tak překonávat rozhodně nebudete. Kapacita akumulátoru 85 kWh (využitelně 79 kWh) postačí k dojezdu (dle WLTP) až 550 km. Pokud energie dojde, lze využít dobíjecí výkon až 185 kW, díky kterému se zásoba energie zvedne z 10 na 80% za 26 minut. Během čekání si tak můžete vychutnat například kávu nebo svačinu a pak pokračovat dále.
Vyšší výbava, ale za vyšší cenu
Výbava celého vozu vychází z varianty Sportline, kterou obohacuje o další prvky jako například třízónovou klimatizaci, panoramatický kamerový systém nebo head-up displej s rozšířenou realitou. V základu si připravte 1 269 000 Kč. Další příplatky očekávejte za jiné než základní lakování (Modrá energy je v základu), 21“ litá kola případně za akční pakety nebo doplňky. Maxx paket obsahuje parkování na dálku, uložený parkovací manévr nebo elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí a masážní funkcí. Připlatit lze ještě třeba za tepelné čerpadlo nebo tažné zařízení.





