Veřejnost, která se v nedávných dnech procházela po břehu Vltavy v Praze mohla shlédnout nevšední úkaz. Na hladině se objevil vůz Cupra Terramar. Nicméně nebylo třeba panikařit, ani volat jednotky IZS na pomoc topícímu se vozidlu. Tento nevšední způsob propagace novinky zvolilo české zastoupení automobilky Cupra. Ta ve spolupráci s Brava Boats připravila platidlo Floating Terramar.
Vůz stojí na speciální hliníkové konstrukci s nosností 2500 kg, která zaručuje stabilitu i v těch nejnáročnějších podmínkách. Obavy z převrácení jsou tak liché. Zatímco Brava Boats ve spolupráci s firmou Veltus dodala spodní část, technici Cupry se postarali o rozložení hmotnosti na konstrukci a zároveň se zaměřili ovládání celého plavidla. Bylo totiž potřeba upravit řízení ve vozidle pro potřeby plavidla.
Pro samotné ovládání slouží elektronické prvky integrované do přístrojové desky a středového tunelu, které byly pro tento případ uzpůsobeny, čímž bylo zachováno i samotné ovládání vozu na silnici. Plavidlo ovládá zaškolený kapitán a až 4 cestující na ostatních sedačkách. Samotné fungování 5,95 metru dlouhého platidla je podobné jako na silnici, a přesto odlišné. Během jízdy (plavby) na vodě je zakázáno se poutat bezpečnostními pásy a samozřejmě také opouštět interiér vozu (pokud samozřejmě neumíte chodit po vodě). A místo reflexních vest máte v dosahu nafukovací plovací vesty. Na plošinu Terramar najíždí na souši a zde z ní také sjíždí.
Pod kapotou nenajdete žádnou brutálně našlapanou pohonnou jednotku. Co byste s ní také na vodě dělali. O pohon se stará vznětový tříválec výše zmíněné společnosti Veltus o maximálním výkonu 20 kW (27 koní). Na vodě celá konstrukce Floating Terramar může teoreticky dosáhnout maximální rychlosti 5 uzlů, což je v přepočtu asi 9 km/h.






