Na test byl redakci zapůjčen model HR-V od automobilky Honda. Tento model stojí v trojici SUV velikostně nejníže. Nicméně prostoru je v interiéru dostatek, ale o tom později. Na konci října 2024 spatřila světlo světa modernizovaná verze modelu HR-V pro rok 2025 a právě ta nám dělala společnost po celý týden. Pojďme se společně podívat na podrobnosti o tomto modelu. Postupně si představíme interiér, technickou stránku, pohonnou jednotku a samozřejmě se dozvíte, jak se nám s vozem jezdilo, co se nám líbilo a co bychom změnili.
Interiér
Interiér je proveden vzdušně, prostoru je okolo cestujících dostatek a rozhodně se nebudete cítit stísněně. Má výška 190 cm rozhodně nebyla překážkou vpředu, ale ani vzadu. Sice nelze snížit sedačku řidiče až na zem, ale i tak je výhled výborný. A když už jsme u nastavování, to bylo v námi testovaném voze stále manuální a výškově bohužel pouze na straně řidiče. V zimě jistě oceníte třístupňové vyhřívání sedaček a vyhřívaný volant (ten je dostupný od druhé výbavy výše).
Při usednutí za sebe (po ideálním nastavení sedačky řidiče) se ukázala dostatečná velikost modelu HR-V i na zadních sedačkách. Nad hlavou pár centimetrů ještě zůstalo a před koleny bylo prostoru taktéž dostatek. Sedačky jsou pohodlné a ani po delší jízdě nás nic nebolelo. Plasty přístrojové desky byly měkčeny jenom lehce, očekávali jsme rozhodně trochu méně tvrdých plastů.
A aby se mobilní nebo jiné elektrické zařízení nevybilo, bylo možné využívat bezdrátovou nabíječku umístěnou na začátku středového tunelu. Tu lze vypnout, pokud předmětnou službu vaše zařízení nepodporuje. Pro drátové připojení s vozidlem slouží USB-A konektor a pro nabíjení USB-C. Samozřejmostí je 12V zásuvka, která našla své místo na začátku středového tunelu. Vzadu se nachází dva konektory USB-C sloužící pro napájení.
Praktičnost
Množství prostoru pro zavazadla není sice nijak ohromující, nicméně na cestování je plně dostačující. Navíc pod podlahou je ukryté další místo pro uschování dalších drobností. Pokud se podíváme na konkrétní hodnoty, pak v námi testované výbavě bylo k dispozici 304 litrů. Pod podlahou je připraveno dalších 16 litrů prostoru. Na běžné věci jistě dostačující a zároveň je třeba si říct, že HR-V je nejmenší z trojice SUV, které Honda nabízí. Po sklopení zadních sedaček získáme 1290 litrů prostoru. Pozitivní je, že po sklopení sedadel vzadu se vytvoří rovná plocha, takže s trochou skromnosti se můžete v případě nouze vzadu vyspat.
Úložné prostory na drobnosti najdeme rozmístěné po celém vozu. Cestující vpředu mají k dispozici kastlík před spolujezdcem nebo prostor pod středovou opěrkou. Šikovný je i menší prostor vlevo pod volantem, kam lze umístit propisovačky nebo kabely. Na začátku středového tunelu pod ovládáním klimatizace nalezneme další prostor, kam lze umístit třeba telefon spolujezdce nebo různé ovladače. Velké 1,5l lahve se vejdou do otvorů ve středovém tunelu. Menší lahve pak lze zasunout i do dveří. Nesmíme ještě opomenout prostor před zadními sedačkami pod výdechem klimatizace, kam se také nějaké drobnosti vejdou. Nápoje v kelímku nebo plechovky je možné dát do loketní opěrky.
Kromě základní výbavy nabízí Honda v modelu HR-V elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru. Při zavírání naleznete na víku dva ovladače. Prvním se klasicky rovnou páté dveře zavřou, ale tím druhým dáte HR-Včku najevo, že budete mít plné ruce a chcete zavřít až odejdete. V praxi to funguje pěkně, zmáčknete tlačítko a odcházíte. Víko se mezitím zavře a pokud je i vozidlo uzamčeno, můžete rovnou odcházet, aniž byste museli pokládat nákup na zem.
Zmiňovali jsme to i u námi testovaných předchozích Hond, velmi se nám líbilo spouštění bočních kamer na páčce pod volantem. Pokud potřebujete projet úzkým místem, je tento asistent bezvadným pomocníkem, kde si můžete „posvítit“ na úzký profil na zemi a v pohodě se do místa vejít.
Konektivita
Základem multimediálního zábavního systému je 9“ obrazovka s poměrně svižným pohybem bez záseků. Již v základu je k dispozici navigace, která ale bohužel v našem případě nebyla aktualizována, chyběly tam tudíž občas sjezdy nebo aktuální silnice. S tím souvisí sledování značek, ale o tom později. Samozřejmě aktualizace mapových podkladů není nic složitého a následně vám to zajistí aktuální údaje o rychlostech a zároveň vylepšené navigování.
Po celou dobu jsme měli problémy se systémem Android Auto. Opět to může být způsobeno starším systémem. Bezdrátově se nechtěl telefon připojit a po chvíli drátového připojení se systém zasekl. I přes výměnu spojovacího kabelu se stabilní připojení nepodařilo. Nicméně mohlo se jednat o určitou nekompatibilitu mezi aktuální verzí Android Auto a systému vozu. Bluetooth ale fungovalo dále a bezchybně. Hudba tudíž běžela bez problémů z mobilního telefonu do reproduktorů vozu.
Přístrojový štít o velikosti 7“ umožňuje měnit pohledy v levé části obrazovky. Po usednutí do vozidla nás vždy Honda HR-V přivítala. Na pravé straně je vždy rychloměr a vlevo můžete vybírat mezi pohledy na využívání energie, statistiky spotřeby, přehrávané audio, kompas, telefon, rychlostní alarm a případně další funkce spojené s ovládáním vozidla.
O zvukový projev se starala reprosoustava o deseti reproduktorech s prémiovým audiosystémem. Musíme říct, že poslech to byl příjemný, zvuk kvalitní a basový projev silný. Prémiová audiosoustava je dostupná pro poslední dva výbavové stupně.
Pohonná jednotka
Všechny výbavové stupně mají pod kapotou stejnou pohonnou jednotku. O pohon se stará hybridní agregát se spalovací atmosférickou jednotkou o objemu 1,5l pracující v Atkinsonově cyklu. Benzínový agregát disponuje výkonem 79 kW (107 koní) a točivým momentem 131 Nm. Tomu asistuje elektromotor s výkonem 96 kW (131 koní) a točivým momentem 253 Nm. V součtu tak celý agregát disponuje výkonem 96 kW (131 koní) a točivým momentem 253 Nm. Metu 100 km/h překoná za 10,7 s. Hodnota to není nijak oslnivá, stejně tak maximální rychlost 170 km/h možná někoho nenadchne, ale elektromotor umí slušně zahýbat vozem i v prakticky nulových otáčkách, což například po městě nebo v hustém provozu jistě oceníte. A právě v nižších rychlostech plně využijete silnou stránku agregátu. O jízdních vlastnostech se rozepíšeme později. Maximální rychlost také někoho úplně nenadchne,
Papírově se spotřeba pohybuje na hodnotě 5,4 l benzínu na 100 ujetých kilometrů. Pomocí voliče na středovém tunelu lze měnit jízdní vlastnosti vozidla s cílem úspory paliva nebo naopak navýšení výkonu a zlepšení jízdních vlastností.
Jízda
Díky vyššímu posezu je z vozu krásný rozhled, někdo by ale mohl namítat, že jsou sedačky možná až moc vysoko. Rozhled do okolí vozu zlepšují jak kamery, tak obrovská zpětná zrcátka. Samotná jízda je velmi příjemná, odpružení je maličko měkčí a větší nerovnosti dokáže částečně pohltit. V zatáčkách jsme rozhodně nezaznamenali nějaké výraznější naklánění. To přichází až v hodně vysoké rychlosti. Sedačky jsou lehce tvarované a poměrně slušně vás udrží.
Jak už hodnota výkonu a maximální rychlosti napovídá, HR-V není trhač asfaltu a není také uzpůsoben na sprinty a jízdy v extrémních limitech. Pokud ale potřebujete výkon pro předjetí pomalejšího vozidla nebo pro zrychlení v kopci, výkonu je dostatek. HR-V s hybridním pohonem má radši klidnější jízdu a nejvíce využijete potenciál hybridní jednotky ve městě nebo v jeho okolí. V kolonách totiž můžete popojíždět pouze na elektřinu a není tak potřeba neustále startovat nebo zvyšovat spotřebu paliva při rozjezdech. Po městě tak můžete při klidnější jízdě jezdit za 4 – 5 litrů. Na dálnici jsme jeli primárně se spalovací jednotkou. Tam se spotřeba zvyšovala, klidně i k 7 litrům.
Adaptabilní tempomat během jízdy sleduje i provoz okolo a v případě dojetí kolony zastaví. Musíme říct, že mu to jde dobře a zastavování není nějaké zadupnutí brzdy, ale pozvolné zpomalování. Po zastavení mu lze dát pokyn plynem a zase se rozjede. Ještě se zastavíme u asistenta sledování dopravních značek. Stejně jako u většiny vozů zvládá systém číst značky ze značek, ale částečně využívá mapové podklady. A zde je kámen úrazu. Stávalo se, že systém značku zobrazil, ačkoliv zde žádná nebyla, případně byla sundána po aktualizaci map. A bohužel je upozornění poměrně hlasité a při pravidelném pípání je to trochu nepříjemné. Vypnutí systému je ale trochu složitější. Jediná možnost je přes infotainment, kdy je nutné zařadit P, vypnout a znovu se rozjet.
Celkové zpracování interiéru je výborné, během jízd nikde nic nevrzalo, nebouchalo a odhlučnění interiéru slušné. Nerušil nás aerodynamický hluk ani hluk od pneumatik. Přepínání mezi spalovací jednotkou a elektromotorem bylo vesměs bez jakéhokoliv cuknutí. V běžných otáčkách nebyl agregát vůbec slyšet. Samozřejmě pokud šlápnete pořádně na plyn, motor se rozeřve a je pak poměrně hlučný. Při běžné jízdě ho ale prakticky neslyšíte.
Pod volantem najdete pádla, která ale neslouží v našem případě pro řazení, ale pro nastavení síly rekuperace. Na nejsilnější rekuperování bylo možné vůz razantně přibrzdit a při předvídavém řízení nebylo ani nutné tolik šlapat na brzdový pedál. Samozřejmě na finální zastavení to nutné bylo, stejně tak v případných nepředvídatelných událostech.
Během testu jsme najezdili přibližně 580 km. Trasa byla rozložena v poměru 50% město, 30% komunikace mimo obec a 20% dálnice. Jak jsme psali, na dálnici spotřeba stoupala klidně k 7 litrům a naopak v obci se dá jet okolo 4,5 litrů na 100 km. V některých jízdách ukázal palubní počítač i 3,5 litrů, kde si klasický benzínový motor řekne v průměru o 4,9 litrů. A rozhodně se nejednalo o pomalou jízdu. Vždy jsme se snažili jet na hranici rychlostních limitů nebo v možnostech provozu. Podle výrobce si HR-V řekne o 5,4 l/100 km. Nám na konci testu palubní počítač ukázal hodnotu 5 litrů na 100 km. Samozřejmě při zahrnutí většího počtu km dálnic spotřeba trochu vzroste, ale i tak je vidět, že papírové hodnoty se dá dosáhnout. I přes poměrně malou nádrž, jejíž objem je 40 litrů, se dá bez problémů ujet na jednu nádrž 650 km.
Shrnutí
Protože jsme už měli zkušenosti s vozy Honda (můžete si přečíst naše zkušenosti s modelem CR-V, ZR-V nebo Civic, nebyl pro nás problém se zorientovat v infotainmentu a v základním ovládání vozu. Rozhodně bychom vyzdvihli, že automobilka nezanevřela na fyzické ovladače a různé čudlíky. Nemusíte tak často koukat na obrazovku infotainmentu. Prostoru v zavazadlovém prostoru sice nenajdete tolik, ale při sklopení zadních sedaček získáte rovinu a zároveň oceníte nízký schod u vstupu do zavazadlového prostoru. Pohodlí, prostor a jízdní vlastnosti je další neméně důležité pozitivum.
Naopak stejně jako u většiny moderních aut nás rozhodně nezaujalo sledování dopravních značek. Ten často ukazoval jiné rychlosti a i při překročení tachometrové rychlosti pak poměrně hlasitě pípal. Systém jde vypnout složitě a pouze při nastaveném režimu P na řadicí páce. Někomu se také nemusí líbit řvoucí agregát, pokud pravidelně využíváte plný výkon jednotky. Během běžné jízdy ale spalovací jednotku není prakticky vůbec slyšet. Celkově jsme byli s Hondou HR-V spokojeni. Jednalo se o příjemné svezení a vesměs Honda HR-V e:HEV splnila vše, co jsme očekávali.
Závěrem ještě nahlédneme do ceníku, kdy námi testovaná Honda HR-V má aktuální cenovku v akci za 814 900 Kč. V základní výbavě bude aktuálně potřeba 669 900 Kč. Ale jak jsme psali výše, některé prvky výbavy se nachází až od druhého stupně, takže bychom doporučovali poohlédnout se po bohatších variantách, alespoň od verze Advance. Pohonná jednotka bude u všech výbav stejná.
Základní údaje – Honda HR-V e:HEV | |
Karoserie: | SUV |
Počet míst: | 5 |
Pohon: | 4×2 |
Motor: | Zážehový 1 498 cm3 i-MMD |
Výkon spalovacího motoru | 79 kW |
Výkon elektromotoru | 96 kW |
Točivý moment: | 253 Nm |
Umístění motoru: | vpředu |
Převodovka: | Automatická |
Maximální rychlost: | 170 km/h |
Zrychlení 0-100 km: | 10,7 s |
Spotřeba paliva podle WLTP: | 5,4 l/100 km |
Spotřeba paliva na konci testu | 5,0 l/100 km |
Délka: | 4 340 mm |
Výška: | 1 582 mm |
Šířka | 2 029 mm |
Rozvor náprav: | 2 610 mm |
Průměr otáčení: | 11,3 |
Provozní hmotnost: | 1 452 kg |
Maximální hmotnost: | 1 870 kg |
Zavazadlový prostor: | 304 / 320 l |
Záruka: | Prodloužená záruka na 3 roky nebo do 100 000 km |
Cena testovaného modelu: | 814 900 Kč |

























































