Hyundai navázal na své úspěchy, využil své zkušenosti a ukázal v rámci akce N Day 2024 vůz RN24. Ten využívá sportovní podvozek inspirovaný soutěžními vozy WRC, pod kapotou mu bzučí elektromotor z modelu Ioniq 5 N a to vše je zabalené do vozu kombinující bugy a závodní auto.
Elektromobilita dnes hýbe světem a většina automobilek se snaží své vozy elektrifikovat, ať už formou hybridní technologie nebo čistě pomocí elektromotoru bez spalování fosilních paliv. Elektromotory se postupně dostávají i do sportovních verzí automobilů a nejinak je tomu i u automobilky Hyundai. Ta postupně ukazuje směr, kam by se dle jejího mínění posunout elektromobilita v jejích sportovních modelech s označením N.
Exteriér
Model RN24 stojí na platformě E-GMP, kterou používá Hyundai nebo Kia pro své elektromobily. Zavěšení kol hledalo inspiraci v soutěžních vozech WRC, stejně jako tlumiče. Na podvozek je umístěno pouze základní oplechování, i kapota chybí. O světla se starají pouze LED diody na přídi, zádi pak dominuje lízátko na střeše a pod ním koncové svítilny ve formě čtverečků podobné těm, které známe právě z modelu IONIQ 5 nebo 6. RN24 stojí na 19“ litých kolech. Posádka usazená ve sportovních sedačkách je chráněna mohutným rámem. Žádné opláštění zde nehledejte, je to zbytečná zátěž. Vše tu podléhá redukci váhy.
Technika a pohon
Nově upravená sada akumulátorů o stejné kapacitě jako IONIQ 5 N (84 kWh) umožňuje zkrácení rozvoru o 340 mm. Díky tomuto kroku se posouváme do kategorie vozů segmentu B. Pod kapotou je již zmiňovaný elektromotor o výkonu 175 kW (a k tomu dalších 303 kW za pomocí boostu). Maximálně tak lze z RM24 získat až 650 koní! Díky vysokému výkonu a snížené hmotnosti atakuje RM24 stokilometrovou rychlost za méně než 3,4 sekundy. Ručička tachometru se zastaví až na hranici 240 km/h. Řidič má možnost pomocí tlačítek na volantu měnit charakteristiku pohonu, rozdělení točivého momentu mezi nápravy nebo například citlivost plynového pedálu.
Protože se jedná pouze o koncept, na běžných silnicích ho samozřejmě potkávat nebudeme. Hyundai si na tomto vozu testuje nové moderní technologie, dále prvky vyvinuté pro závodní vozy WRC překonvertované pro běžné použití a samozřejmě ukazuje možnosti značky a své sportovní divize N.