Pro někoho to bude překvapením při elektrické ofenzivě korejské automobilky Kia, že představila model za slušnou cenu a se spalovacím motorem, bez zásadní elektrifikace. Design je opět unikátní a je jasně patrné, že model K4 pochází právě od Kii.
Futuristický a unikátní design
Vozy Kia poznáme vždy už od pohledu a to díky unikátnímu světelnému podpisu nových modelů, ať už spalovacích nebo těch elektrických. K4 si přináší délku 4 440 mm, šířku 1 850 mm a výšku 1 435 mm. Svými rozměry se řadí na rozhraní mezi segmenty C a D. Díky svým rozměrům nabídne v základu 438 litrů, což není špatné. A pokud se dočkáme i varianty kombi, mohl by z toho být v České republice trhák.
Výrazné přední světlomety zaujmou na první pohled. Linky denního svícení přechází v chromovanou lištu, která obě strany propojuje. Masivní koncové svítilny, stejně jako vpředu míří ke středu vozu a ve spodní části po přerušení navazují na linky odrazek. Někomu se odvážný design nemusí líbit, ale nelze mu upřít osobitost.
V interiéru nalezneme stejně jako v jiných modelech obrovský displej. V nejvyšší výbavě je rozdělen na tři části – přístrojová deska, panel klimatizace a panel infotainmentu. Je dobře, že výrobce stále ponechal tlačítka pro základní ovládání prvků vozu – teplota, navigace, návrat do nabídky a nastavení. Pro volbu jízdního režimu máme stále vysokou a robustní páku, nenajdeme zde tudíž žádný mini ovladač.
Kapka elektřiny s komfortní výbavou.
Výběr variant je opravdu bohatý a každý výbavový stupeň nabízí tři různé varianty pohonné jednotky, přičemž výbavy TOP a GT-line nabízí ještě další. Ale pojďme postupně. Úplným základem je přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI s manuální převodovkou a výkonem 85 kW (115 koní). Dále tu máme opět litrový přeplňovaný tříválec, spojený s mild hybridní technologií, se stejným výkonem, ale automatickou převodovkou. Přeplňovaná jedna-šestka se sedmistupňovým automatem poskytuje výkon 110 kW (150 koní). A top nabídku tvoří opět jedna-šestka se stejnou automatickou převodovkou a výkonem 132 kW (180 koní).
Co se týče výbavy můžeme vybírat z možností Comfort, SPIN, Exclusive, TOP a GT-Line. Základ hatchbacku se vešel pod půl milionu, konkrétně za 489 980 Kč. Už v základu získáte LED světlomety vpředu i vzadu, přepínání dálkových a potkávacích světel, manuální klimatizaci, 12,3“ displej infotainmentu s integrovanou navigací, tempomat a u automatické převodovky získáte místo klasického adaptivní tempomat. Silnější agregát je spojen s litými disky místo ocelových. Výbava Spin přidává litá kola i k menšímu agregátu, dále dvouzónovou automatickou klimatizaci, externí displej pro ovládání klimy a vyhřívaný volant a sedadla.
Exclusive nabízí ještě zatmavená okna v zadní části vozu, elektrochromatické zpětné zrcátko, sledování mrtvého úhlu nebo 12,3“ displej přístrojového štítu. Předposlední stupeň výbavy TOP přidává ještě všechna světla s LED technologií, mlhovky vpředu, bezdrátovou dobíječku mobilních telefonů nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče. A konečně stupeň GT-Line nabízí upravené nárazníky, GT-Line interiér (sportovnější sedadla, černý interiér) prémiovou audiosoustavu Harman Kardon, 17“ litá kola pro všechny nabízené výkony nebo pádla pro řazení pod volantem. Přidat lze různé pakety a tím pádem navýšit výbavu vozidla. Nejvíce doplňků je k dispozici pro nejvyšší výbavu GT-Line.
Do půl milionu se vejdeme
Při pohledu na cenu zjistíme, že základní výbava, litrovým tříválcem a manuální převodovkou se vejde s aktuální slevou pod půl milionu. Na opačné straně cenového spektra stojí jedna-šestka s výkonem 132 kW (180 koní) a automatickou převodovkou s výbavou GT-Line, kdy se cena vyšplhá na 784 980 Kč. Pakety právě pro variantu GT line mohou cenu vyšvihnout o více než 200 000 Kč, pokud budete chtít veškeré doplňky. Nicméně již v základu varianty GT-Line je výbava plně dostačující. Ceny veškerých verzí a kombinací najdete v tabulce pod článkem.
Výroba probíhá v závodě Kia Mexico, který se nachází ve městě Pesquería. Samozřejmostí je 7letá záruka, případně nájezd 150 000 km, v závislosti, co nastane dříve. Objednávky jsou již spuštěny, proto pokud vás vůz zaujal, navštivte stránky výrobce nebo nejbližšího dealera. Své přibližovadlo dostanete na začátku roku 2026.
| Výbava | Objem | Převodovka | Výkon (kW) | Akční cena (Kč) |
| Comfort | 1.0 T-GDI | Manuál | 85 | 489 980 |
| 1.0 T-GDI MHEV | 7DCT | 85 | 554 980 | |
| 1.6 T-GDI | 7DCT | 110 | 594 980 | |
| Spin | 1.0 T-GDI | Manuál | 85 | 509 980 |
| 1.0 T-GDI MHEV | 7DCT | 85 | 574 980 | |
| 1.6 T-GDI | 7DCT | 110 | 614 980 | |
| Exclusive | 1.0 T-GDI | Manuál | 85 | 534 980 |
| 1.0 T-GDI MHEV | 7DCT | 85 | 599 980 | |
| 1.6 T-GDI | 7DCT | 110 | 639 980 | |
| Top | 1.0 T-GDI | Manuál | 85 | 594 980 |
| 1.0 T-GDI MHEV | 7DCT | 85 | 659 980 | |
| 1.6 T-GDI | 7DCT | 110 | 699 980 | |
| 1.6 T-GDI | 7DCT | 132 | 724 980 | |
| GT-Line | 1.0 T-GDI MHEV | 7DCT | 85 | 719 980 |
| 1.6 T-GDI | 7DCT | 110 | 759 980 | |
| 1.6 T-GDI | 7DCT | 132 | 784 980 |