Ve Španělsku představila automobilka Kia dva elektromobily, přičemž jeden se brzy podívá do běžného provozu. Ten druhý je prozatím koncept a také je tak označen – Concept EV2. Druhým modelem jsou hned dvě varianty (čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback), obě nesoucí název EV4. Prodej EV4 začne v Evropě vč. České republiky ještě v roce 2025.
Kia EV4: Hned ve dvou provedeních a s elektřinou pod kapotou
Větší a sportovně založený model EV4 stojí na modulární platformě E-GMP určené pro elektromobily se 400V architekturou. Na výběr bude buď menší 58,3 kWh kapacita baterie, případně varianta Long Range s kapacitou akumulátoru 81,4 kWh, která umožní sedanu překonat až 630 km (slabší baterie poskytne šťávu na 430 km). Hatchback zvládne 590 km (resp. 410 km). Vpředu umístěný elektromotor generuje výkon 150 kW. Jeho síla stačí na překonání mety 100 km/h za 7,4 s a v případě větší baterie za 7,7s.
Interiéru dominuje obrovský 30“ displej složený ze třech obrazovek. Samozřejmostí je dálková aktualizace systému a bohatý digitální obsah složený z aplikací známých z mobilních telefonů nebo z počítačů. Za příplatek si lze poslechnout hudbu z reprosoustavy značky Harman Kardon.
Výroba sedanu se chystá v závodě v Koreji již v březnu, kdežto hatchback primárně zaměřený na Evropu zahájí svou výrobu na Slovensku v druhé polovině roku. Severoamerický trh a další regiony se dočkají na konci roku 2025.
Malý koncept EV2
Zatímco EV4 odpovídá většímu sedanu, případně hatchbacku, EV2 je předobrazem malého dostupnějšího SUV. Ale protože se jedná o koncept, automobilka zde chce předvést veškeré možnosti, které dokáže. Ne všechny se ale do finální výroby dostanou. Zadní dveře se otevírají proti směru jízdy, jak můžeme v dnešní době znát u luxusních značek typu Rolls-Royce. Netradiční koncové svítilny jsou vertikální a usadily se v úplných rozích vozu, což vypadá přinejmenším zvláštně. Vpředu se světlomety rozdělily, což by nebylo nic neobvyklého, známe je z vícero značek, zde je najdeme opět ve vertikální podobě.
Zajímavým prvkem je možnost zvednutí podsedáků na zadních sedadlech a zasunutí předních sedaček co nejdále dozadu. To umožní během stání na místě protáhnout si nohy, případně se dle automobilky usadit na zemi. Samozřejmě za situace úplně čisté podlahy. Nicméně při relaxování, případně při dobíjení si protáhnout nohy není úplně špatný nápad. O zvukový projev by se v konceptu staraly trojúhelníkové vyjímatelné reproduktory. Ty je možné si pak vzít s sebou. Na trzích by se mohl objevit v průběhu roku 2026.












