Kia šlape do elektromobility co to jde. Brzy na českém trhu nalezneme 10 různých elektrických vozů z portfolia automobilky Kia: lehké užitkové vozy PV5 Passenger a PV5 Cargo a osobní modely EV3, EV4 Fastback, EV4 ve verzi hatchback, EV6, EV6 GT, EV9 a EV9 GT. Do nabídky také přichází model EV5, jakožto desátý elektromobil. Některé modely jsme měli možnost již otestovat (přečíst si o nich můžete zde a zde). Vozy EV4, EV4 Fastback a PV5 představily na autosalonu E-Salon, ze kterého vám již brzy přineseme fotoreportáž. Teď se podrobněji podíváme na pár novinek, které si Kia připravila.
EV5
Aktuálně prošel model EV5 nárazovými testy Euro NCAP. A jak dopadl? Samozřejmě dobře. Získal pět hvězd a vysoké hodnocení si odnáší z oblasti ochrany dospělých cestujících a ochranu dětských pasažérů. To vše díky moderním asistenčním a bezpečnostním systémům, vysokopevnostní podvozkové platformě, na které EV5 stojí (E-GMP) nebo také tuhé konstrukci karoserie.
SUV Kia EV5 disponuje opět výraznými designovými prvky, elektromotorem o výkonu 160 kW (217 koní) a akumulátorem s kapacitou 81, 4 kWh. To by mělo vozu umožnit jízdu až na vzdálenost 530 km (v závislosti na výbavovém stupni a velikosti kol).
PV5 Cargo, passenger
Elektrická dodávka PV5 si naopak odnesla cenu International Van od the Year 2026. O udělení ceny rozhodla porota složená z novinářů z 26 zemí. A pokud si někdo myslí, že Kia PV5 byl jediný kandidát, pak je na omylu. Ve výběru bylo dalších šest vozů, které na trh vstoupily v roce 2025. A zároveň drží rekord zapsaný v Guinessově knize rekordů za nejdelší ujetou vzdálenost elektrickou dodávkou s plným užitečným zatížením na jedno dobití. O zápis do knihy rekordů se postarala dodávka PV5 s ujetou vzdáleností 693,38 km.
V nabídce má Kia dvě různé kapacity akumulátorů. Menší s hodnotou 51,5 kWh umožňuje dojezd až 297 km v kombinovaném režimu. Varianta s prodlouženým dojezdem a kapacitou akumulátoru 71,2 kWh dojede v kombinovaném režimu až do vzdálenosti 416 km. Ve městě, kde by se mohly dodávky blýsknout, je dojezd 427 km, resp. 596 km. Rychlost 135 km/h není oslnivá, ale prioritou není rychlá jízda, ale převoz nákladu nebo pasažérů. A když už mluvíme o osobní variantě, je třeba zmínit, že v tomto případě je dojezd u prodloužené verze maličko kratší (587 km).
PV5 Chassis Cab
A k výše zmíněným verzím přibylo ještě modulární provedení s kabinou a následnou úpravou podle přání každého zájemce. Opět stojí na platformě E-GMP.S a různé druhy přestaveb od sklápěče, skříňových nástaveb, chladírenských verzí po valník. O dojezd se starají dvě různé varianty akumulátorů. Stejně jako v případě nákladní a osobní verze se jedná o kapacitu 51,5 kWh a 71,2 kWh. Dojezd se bude lišit v závislosti na zástavbě, nicméně je obdobný jako v případě nákladní a osobní verze. Rychlost nabíjení dosahuje hodnoty až 150 kW stejnosměrným proudem







