Nový Citroën C5 Aircross přichází v nové generaci, která si s sebou přináší i elektrickou výbavu pod kapotou. Pokud ale stále preferujete spíše benzín, pak i pro vás je C5 Aircross vhodný. K dispozici je totiž i hybridní nebo plug-in hybridní varianta.
I přes výrazný design zůstává na vozidle mnoho prvků optimalizujících aerodynamiku. Oproti předchozí generaci přišel vůz o zaoblené tvary a přiklání se spíše k ostřejším hranám. Úzké LED Matrix světlomety zakončují prvky denního svícení, které jsou propojeny černým lesklým plastem, v jehož středu našlo své místo logo značky Citroën. Elektrická verze má přední část zcela uzavřenou pro zlepšení aerodynamiky. Ostré přechody mezi jednotlivými prvky přídě vytváří členitý prostor a kombinaci lakovaných částí v barvě vozu a černého odstínu.
Z bočního pohledu zaujme dvoubarevné lakování, kdy horší část vozu nese černé lakování. Zádi dominuje logo automobilky, pod kterým najdeme název Aircross. Koncové svítilny jsou rozděleny na dvě části, přičemž dvě vzdálenější světelné linky míří směrem ven, zatímco směrem k logu směřují další dvě světelné linky. Vylepšená aerodynamika by měla zlepšovat dojezd na elektrický pohon. C5 Aircross narostl do délky o 150 mm a zároveň se o 60 mm prodloužil rozvor, což by mělo zvyšovat stabilitu vozidla.
Možné výbavy a interiér
Samozřejmostí je bohatý interiér s dlouhou a vzdušnou palubní deskou potaženou ve spodní části kvalitní tkaninou. Na výběr jsou dva barevné akcenty – světlý a tmavý. O příjemnou atmosféru se stará ambientní osvětlení nabízející až osm barev. O větší pohodlí by se měla starat speciální sedadla s elektronicky nastavitelným bočním vedením, masáží, vyhříváním nebo ventilací. Nerovnosti na vozovce mají filtrovat tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy. Na středu se má nacházet zatím největší dotyková obrazovka (13“) napříč celým koncernem Stellantis. Uvnitř by se měl nacházet systém rozpoznání hlasu pro hlasové pokyny nebo chatbot ChatGPT.
Na výběr je ze tří základních výbavových stupňů: You, Plus a Max. Všechny mají společné prvky bezpečnosti a to jak pasivní, tak částečně aktivní. Systém sledování mrtvého úhlu je k dispozici v nejvyšší verzi, případně u prostřední v rámci paketu Techno za 42 500 Kč. Každopádně základní výbava nabízí zadního parkovacího asistenta, elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka s ručním sklápěním, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo tónovaná přední a zadní okna. Vpředu se o světlo starají klasické LED světlomety a uvnitř klasické žárovky.
Vyšší nabídka plus má oproti předchozí verzi parkovací kameru a senzory vpředu a vzadu, 3D navigaci, automatickou dvouzónovou klimatizaci, nastavení sklonu opěradel zadních sedaček nebo startování tlačítkem. Nejvyšší výbava už poskytuje 360stupňovou parkovací kameru, drive assist 2.0, head up displej, LED Matrix světlomety nebo vyhřívaný volant a sedačky.
Na benzín i na elektřinu
Pod kapotou našla své místo široká paleta pohonných jednotek. Základní je hybrid, dostupný pro všechny výbavové stupně poskytující 100 kW (136 koní). Malá baterka o kapacitě 876 Wh je určená primárně k lehkým pojezdům nebo asistenci spalovací jednotce. Elektromotor nabízí 21 kW, systémově je k dispozici 107 kW (145 koní). Plug-in hybrid nabízí automobilka ke dvěma vyšším stupňům výbavy. Pohon kombinující jedna-šestku s výkonem 110 kW (150 kW) a elektromotor s výkonem 92 kW (125 koní) poskytuje systémový výkon 143 kW (195 koní). Akumulátor s kapacitou 21 kWh by mohl zajistit přibližně 100 kilometrů elektrického dojezdu. Kombinovaná spotřeba je 2,5 l/100 km.
Elektrické jednotky má Citroën pro C5 Aircross dvě. První s kratším dojezdem je k dispozici pro všechny stupně výbavy a nabízí výkon 157 kW (213 koní) Akumulátor s využitelnou kapacitou 73,7 kWh udrží vůz v pohybu na vzdálenost až 520 km. Varianta s prodlouženým dojezdem má vyšší výkon 170 kW (231koní), lepší akumulátor (využitelná kapacita 96,9 kWh) a tím pádem lepší dojezd dosahující až na 679 km. Maximální rychlost nabíjení je 160 kW.
Ve finále se ještě podíváme do ceníku. Hybridní jednotka je za akční cenu 685 000 Kč za výbavu You, Plus pořídíte za 735 000 Kč a 805 000 Kč stojí nejvyšší MAX. Plug-in hybridní verze začíná na částce 955 000 Kč. O dvacet tisíc korun levněji vychází elektrická verze se standardním dojezdem a základní výbavou You. Podrobnější ceník pak najdete v tabulce pod článkem. A ještě zmiňme, že pokud dáte svůj vůz na protiúčet, dostanete slevu 30 000 Kč na hybridní nebo Plug-in hybridní vozy. Elektromobilů se takto akce netýká a platná je pouze do konce listopadu.
| Výbava | Verze pohonu | Cena (Kč) |
| You | Hybrid | 685 000 |
| Elektrický Standard | 935 000 | |
| Plus | Hybrid | 735 000 |
| Plug-in hybrid | 955 000 | |
| Elektrický Standard | 1 010 000 | |
| Elektrický Prodloužený | 1 110 000 | |
| Max | Hybrid | 805 000 |
| Plug-in hybrid | 1 025 000 | |
| Elektrický Standard | 1 080 000 | |
| Elektrický Prodloužený | 1 180 000 |