Když byla v roce 1995 Honda CR-V poprvé představena, proměnila automobilový svět a připravila půdu novému typu rodinných vozů. Původní model CR-V vnesl do cestování dobrodružného ducha, který neztrácí na síle ani po 30 letech. Spojoval pohodlí, kultivovanost, praktičnost a hospodárnost klasického sedanu s nekompromisními terénními schopnostmi vozů s pohonem 4×4.
Dnes jsou kompaktní crossovery a SUV modely na silnicích běžným jevem, ale když společnost Honda uvedla model CR-V, stvořila zcela novou třídu vozidel. Kombinace hospodárného rodinného vozu s terénními schopnostmi u zákazníků okamžitě zabodovala.
Při svém uvedení bylo CR-V nejprve sportovním užitkovým vozem, který byl kompletně navržen společností Honda a vyvinut zcela od základu. Od samotného počátku byl průkopníkem, dával na odiv odvážné a důmyslné konstrukční postupy společnosti Honda, ale zároveň usiloval o naplnění příslibu „radosti z jízdy“ za volantem všech vozů značky.
První generace poprvé představila chytré technologie, například plně automatický systém Real Time 4WD dostupný podle aktuální potřeby nebo ikonické prvky, jako vyjímatelnou podlahu zavazadlového prostoru, která rovněž sloužila jako piknikový stolek.
Model CR-V byl například jedním z prvních vozů v dané třídě, který nabízel plně hybridní hnací ústrojí. V roce 2018 uvedla společnost nejmodernější systém i-MMD. Byl také lídrem v oblasti bezpečnostních technologií, což vyvrcholilo zavedením výjimečného všesměrového bezpečnostního systému podpory řízení Honda SENSING 360 u současného modelu. Všechny tyto novinky navíc přicházely v kombinaci s ještě větším pohodlím reagujícím na rostoucí poptávku zákazníků po kvalitě a prémiových produktech.
Nyní je na trhu šestá generace nejoblíbenějšího SUV společnosti Honda, která nadále udává směr v tomto tržním segmentu a spojuje agilní, intuitivní jízdní dynamiku s bezkonkurenční všestranností. Současné CR-V, uvedené v roce 2023, je ideální pro každodenní život i víkendové vyjížďky. Interiér i exteriér se vyznačují robustním a propracovaným designem, větší praktičností, vylepšenou bezpečností a vyspělejším hybridním systémem nabízejícím sportovnější zážitek z jízdy a výjimečnou hospodárnost. Dobrodružný charakter modelu CR-V neztrácí na síle ani po třech desetiletích.
The Beast
Nejdivočejší CR-V ze všech, „The Beast“, je tak trochu jiné SUV. Model známý také jako CR-V Hybrid Racer byl navržen a zkonstruován divizí Honda Performance Development a slouží jako pojízdná laboratoř pro výzkum elektrifikace a udržitelných paliv. Nespoutaný, aerodynamicky vyladěný exteriér kombinuje horní polovinu běžného sériového modelu (má dokonce panoramatickou prosklenou střechu) se zakázkovou spodní částí karoserie z uhlíkového kompozitu, kterou charakterizují rozšířené podběhy kol a výrazný spoiler předního nárazníku.
Speciál „The Beast“ využívá stejně jako standardní model CR-V špičkové hybridní hnací ústrojí – dosahuje však „nepatrně“ vyššího výkonu. Motor V6 2,2 l se dvěma turbodmychadly a výkonem 800 koní vychází z jednotky, která značce Honda pomohla získat titul v sérii INDYCAR. Využívá 100% udržitelné závodní palivo Shell a pomáhá mu elektrická jednotka motorgenerátoru Empel, která odebírá energii ze superkapacitního systému ukládání energie Skeleton.
Honda CR-V MK1 (1995)
Model CR-V (CR-V je zkratka pro „kompaktní rekreační vozidlo“ – Compact Recreational Vehicle) odstartoval po uvedení v roce 1995 revoluci, zejména díky průkopnické kombinaci pohodlí a provozních nákladů sedanu, prostoru a praktičnosti kombi a schopností vozu 4×4. Inovativní systém Real Time 4WD automaticky přepínal mezi pohonem dvou nebo všech kol Exteriér disponoval výraznými stylovými prvky SUV, například robustními plastovými nárazníky a podběhy kol nebo větší světlou výškou. A charakteristická svislá koncová světla se stala poznávacím znamením designu vozu. Interiér modelu CR-V byl plný inovativních prvků – k dispozici byla například podlaha zavazadlového prostoru, která sloužila také jako praktický výklopný piknikový stolek. Pod ní se ukrýval plastový úložný prostor, ve kterém bylo možné přepravovat mokré a špinavé předměty, jako jsou turistická obuv či neoprenové kombinézy.
Honda CR-V MK2 (2002)
Druhá generace zachovala průkopnického ducha původního modelu CR-V a obsahovala spoustu inovativních funkcí. Mezi ně patřilo zavedení nového vytříbeného hospodárného vznětového motoru i-CDTi 2,0 l. Zadní sedadla bylo možné posouvat dozadu a dopředu za účelem zvětšení prostoru pro nohy a opěradla umožňovala náklon až o 45 stupňů. Společně s plně sklopitelnými předními sedadly tak bylo možné proměnit interiér na příjemnou odpočinkovou zónu.
Honda CR-V MK3 (2006)
S napjatě očekávanou třetí generací CR-V zvedla společnost Honda laťku jednoho ze svých nejprodávanějších modelů ještě výš. Nový model, představený v roce 2006, nabídl zážehový motor 2,0 l s pokročilým variabilním časováním ventilů Honda VTEC a přinesl ještě lepší ovladatelnost, styl připomínající ještě více osobní vozidlo a větší pohodlí. Jeho sportovnější vzhled charakterizovala odvážná silueta s „předsunutou kabinou“ a zužujícím se profilem bočních oken jako u kupé. Luxusněji pojatý interiér byl odrazem rostoucí poptávky po kvalitě a prémiových produktech.
Přesto nové CR-V neztratilo nic ze své praktičnosti. Nejvýraznějším prvkem byl originální úložný prostor s dvojitou podlahou, který obsahoval robustní vyjímatelný kryt nad podlahou zavazadlového prostoru. Pod něj bylo možné uložit předměty, ke kterým zákazník získal přístup, aniž by musel vyložit jakékoli zavazadlo. Chytré sklápění zadních sedadel umožňovalo přepravu dvou horských kol ve vzpřímené poloze
Honda CR-V MK4 (2012)
Čtvrtá generace modelu CR-V nabízela ještě větší kvalitu, praktičnost, kultivovanost a hospodárnost. Tato nová verze byla dosud nejbezpečnější a nejpropracovanější ze všech. Systém Real Time 4WD poprvé využívá elektronické ovládání. Při aktualizaci v roce 2015 byla zavedena devítistupňová automatická převodovka a nový vznětový motor 1.6 i-DTEC dosahoval působivé spotřeby přibližně 3,75 l/100 km. Vůbec poprvé bylo možné pořídit model CR-V s pohonem dvou nebo všech kol. Emise CO2 byly napříč celou modelovou řadou sníženy přibližně o 12 %.
Honda CR-V MK5 (2018)
Když v roce 2018 přišla pátá generace modelu CR-V, průkopnický vůz byl již nejprodávanějším SUV na světě. Přesto společnost Honda nedovolila, aby neuvěřitelná popularita modelu zadusila jeho inovativního ducha. Především byl model CR-V jako první SUV společnosti Honda v Evropě k dostání s hybridní hnací soustavou využívající technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD). Působivou praktičnost modelu CR-V rozšířila sedmimístná varianta
Honda CR-V MK6 (2023)
Nejnovější Honda CR-V s odvážným, sebevědomým vzhledem a výjimečnou praktičností nabízí bezkonkurenční bezpečnost, konektivitu a pohodlí. Poprvé je v Evropě v nabídce také plug-in hybridní verze e:HEV, která je poprvé vybavena souborem špičkových bezpečnostních technologií Honda SENSING 360, eliminující mrtvé úhly a pomáhá předcházet nehodám. K dispozici je rovněž hybridní model e:HEV, který využívá vyspělý systém pohonu všech kol. Plug-in hybridní model e:PHEV s pohonem všech kol pak nabízí dojezd až 82 km čistě na elektrický pohon.
Interiér modelu CR-V používá materiály nejvyšší kvality, které společně s dynamickým designem vytvářejí exkluzivní prostředí. Laťku vůz pozvedá také v oblasti úložného prostoru, praktičnosti a funkčnosti interiéru. Disponuje jedním z největších zavazadlových prostorů ve své třídě, s dvouúrovňovou podlahou u plug-in verze


