Čínská automobilka BYD se pomalu zabydluje na českém trhu a snaží se získat svůj podíl. K vyšším prodejům má automobilce pomoci mimo jiné i sedan SEAL 5 MD-i. Jedná se o bez mála 4,8 metru dlouhý sedan vybaveným moderními technologiemi a zajímavou pohonnou jednotkou.
Vpředu disponuje sešikmenými světlomety vybavenými LED technologií, a to již v základu. Mřížka spoileru a celkový tvar přední části odkazuje na designový jazyk Ocean X, typickým pro značku BYD. Boční pohled zaujme klesající střechou až k zádi, kterou protíná světelná linka spojující obě koncové svítilny. V základu stojí vůz na 17“ litých kolech.
Na minimalistické palubní desce našly své místo dva displeje, jeden pro ovládání infotainmentu o velikosti 12,8“, druhý pak před řidičem jako digitální přístrojový štít o velikosti 8,8“. Displej infotainmentu je otočný a to horizontálně nebo vertikálně. Nic dalšího na přístrojové desce nenajdete, vše se soustředilo do displeje infotainmentu Středový tunel nabízí páčku voliče jízdního režimu, okolo které umístil výrobce další tlačítka ovládání vozu. Na začátku středového tunelu najdeme v nejvyšší výbavě bezdrátovou nabíječku, pod kterou se usídlily dva konektory pro nabíjení přístrojů (1x USB a 1x USB-C). Vzadu cestující dobíjí pomocí dvou USB-C konektorů.
A když už jsme u nabíjení, samotný vůz může dobíjet jako zdroj energie různé spotřebiče výkonem až 3,3 kW. V dnešní době tuto funkci nabízí mnoho elektromobilů a ani BYD na tuto funkci u svého Plug-in hybridu nezapomněl.
Benzínová elektrika s dlouhým dojezdem za rozumnou cenu
Pro zavazadla slouží v základu 508 l úložného prostoru. Po sklopení zadních sedadel se objem navýší až na 1 295 l. To důležité se ale nachází na druhé straně vozidla, tj. vpředu. Pod kapotou se nachází čtyřválcová jedna-pětka o výkonu 72 kW. To samo o sobě není závratná hodnota, nicméně k dispozici je i elektromotor o výkonu 145 kW. Systémový výkon soustavy je 156 kW. Elektromotor může čerpat zásoby energie z baterie s kapacitou 18,3 kWh, což znamená čistý dojezd asi 100 km (140 km ve městě). Pokud ale necháte BYD Seal 5 volit jízdu dle jeho uvážení, může dojezd činit až 1 050 km dle metodiky WLTP. Rychlost nabíjení není žádný rychlík, činí pouze 6,6 kW, což znamená dobu nabíjení 174 minut.
V nabídce se nachází dva výbavové stupně – Comfort a Design. Ve vyšší výbavě nechybí elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, automatické stmívání zpětného vnitřního zrcátka, bohatší audiosystém, 360stupňová parkovací kamera nebo kromě výše zmíněného bohatší nabídka asistentů. Základní výbava dle aktuálního ceníku stojí 739 000 Kč, přičemž na vyšší stupeň bude potřeba minimálně 790 000 Kč. V nabídce by se měl být model SEAL 5 ještě v průběhu června s komplexní zárukou v délce 6 let nebo 150 000 Km. Záruka na elektromotor je 8 let při stejném nájezdu a garance na baterii by měla být 8 let nebo 200 000 km. Výrobce garantuje, že kapacita neklesne po uvedenou dobu pod 70% své původní kapacity.