Ne vždy je nejlepší cestou sázet na jednoho koně. Zatímco se většina automobilek soustředí na elektromobily a dobíjení ze zásuvky, někteří mohykáni se vydali cestou formou diverzifikace strategií, případně se rozhodli jít proti proudu. V roce 2013 se Hyundai vydal vodíkových palivových článků, prvně instalovaných v modelu IX35. Druhým modelem bylo Nexo a teď nám Hyundai ukázal futuristicky vypadající novinku INITIUM.
Největší překážkou vozu s pohonem na vodík je aktuálně vybudovaná infrastruktura. Plnících stanic je stále málo, i když neustále přibývají. Počet plnících stanic v tuzemsku by se dal spočítat na prstech jedné ruky, což je asi tou největší překážkou. V zahraničí je nabídka širší, tam je tudíž pořízení spojeno s lepší možností „tankování“. Ale zpět k modelu INITIUM.
Jedná se prozatím o koncept v kategorii SUV, který ale vzhledově může po drobných úpravách některých částí může na silnice. Příď vozu dominuje bodové osvětlení na nárazníku, na místě hlavních světel, bodové svítilny v masce chladiče a pak opět bodovky na střešních ližinách. Koncové svítilny můžeme vidět na krajích vozu, uprostřed opět 4 bodové LED svítilny a také na střešních ližinách. Kamery místo zrcátek a 21“ kola můžeme dnes vidět na již běžně dodávaných vozech. Litá aerodynamická kola s pneumatikami s nízkým valivým odporem jsou ukryta pod černě lakovanými blatníky, které evokují určení i pro provoz mimo komunikace.
Pod kapotou by měl být umístěn elektromotor o výkonu 150 kW poskytující dostatečný výkon pro plynulou jízdu na silnicích i dálnicích, kterému dodávají energii palivové články, ve kterých je uložen vodík. Palivové články v INITIUM mají poskytovat dojezd více než 650 kilometrů, což je pro běžné použití naprosto dostačující vzdálenost. Další údaje o technice bohužel zatím neznáme.
Na sériový model se můžeme těšit v první polovině roku 2025. Možnost spatřit tento koncept budou mít návštěvníci autosalonů v Los Angeles a v Kantonu v listopadu letošního roku. Evropa si bude muset na koncept ještě počkat.